NOM
Nowy produkt
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Tytuł | Obywatel w społeczeństwie informacyjnym |
Podtytuł | Teoria i praktyka |
Autor | Tomasz Masłyk |
Wydawnictwo | NOMOS-Zakład Wydawniczy |
Rok wydania | 2010 |
Format | A-5 |
Oprawa | MK-miękka |
Liczba stron | 376 |
Wersja językowa | polska |
ISBN/ISSN/ISMN | 978-83-7688-030-3 |
EAN/UPC | 9788376880303 |
Książka Tomasza Masłyka podejmuje niezwykle ważny i aktualny temat funkcjonowania jednostki w społeczeństwie informacyjnym, łącząc rozważania teoretyczne z wynikami badań w Europie i w Polsce. Dla studenta będzie to książka warta studiowania, a rynek wydawniczy wzbogaci się o wartościową pozycję. Jako podręcznik będzie przydatna na różnych kierunkach kształcenia: kulturoznawstwie, nauce o zarządzaniu w kulturze, socjologii kultury i mediów, dziennikarstwie i komunikacji społecznej.
Z recenzji prof. dr hab. Tomasz Goban-Klasa
Dużym atutem książki jest umiejętne połączenie koncepcji teoretycznych i analiz empirycznych opartych na bogatych zbiorach danych, które pozwoliły w przejrzysty sposób zdiagnozować wpływ uwarunkowań społeczno-kulturowych na poziom i charakter aktywności obywatelskiej Polaków. Szczególną zaletą monografii jest również wyważona ocena możliwości, jakie niosą ze sobą rozwiązania ICT (przede wszystkim Internet) w działaniu na rzecz aktywizacji obywatelskiej w kontekście rozwiązań instytucjonalnych, sposobów i celów korzystania z Internetu oraz zaangażowania i działań obywatelskich, mocno warunkowanych „ciężarem historii” – doświadczeniami wyniesionymi z poprzedniego ustroju.
Z recenzji prof. dr hab. Lesława H. Habera
O autorze
Tomasz Masłyk, doktor socjologii, adiunkt na Wydziale Humanistycznym Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Absolwent socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Specjalizuje się w socjologii gospodarki i badaniach rynku. Autor prac z zakresu socjologii polityki i socjologii Internetu. Praktyk w dziedzinie badań społecznych i marketingowych.
Podsumowanie w wersji anglojęzycznej.