Psychologia i socjologia

CZARNY KOLOR POP-KULTURY. PAŃSTWO ISLAMSKIE I KULTURA POPULARNA

NOM76885100

Nowy produkt

Ideą przewodnią książki jest próba opisania pewnych - niezwykle zresztą ciekawych - zjawisk związanych z terroryzmem i sposobem prowadzenia współczesnych konfliktów oraz z kwestiami bezpieczeństwa społeczeństw zachodniej Europy.

Więcej szczegółów

1 Przedmiot

Ostatnie egzemplarze!

49,00 zł brutto

Cechy produktu

Tytuł Czarny kolor popkultury. Państwo Islamskie i kultura popularna
Autor Grzegorz Kubiński
Wydawnictwo Nomos
Miejsce wydania Kraków [KR]
Rok wydania 2018
Format A-5
Oprawa MK-miękka
Liczba stron 218
Wersja językowa polska
Numer wydania 1
ISBN/ISSN/ISMN 978-83-7688-510-0
EAN/UPC 9788376885100
Stan nowy
Czas wysyłki 3 -5 dni od momentu dyspozycji wysyłki lub płatności

Więcej informacji

Ideą przewodnią książki jest próba opisania pewnych - niezwykle zresztą ciekawych - zjawisk związanych z terroryzmem i sposobem prowadzenia współczesnych konfliktów oraz z kwestiami bezpieczeństwa społeczeństw zachodniej Europy. Novum polega na tym, że propagandziści ISIS dotarli do kodów kulturowych naszego świata, a więc weszli chyba trochę głębiej, niż można by przypuszczać. Działając w tym obszarze, naruszają gramatykę naszej kultury. Jest to groźne, ponieważ gramatyka ta z wielu powodów jest dzisiaj niestabilna. Niektórzy analitycy sądzą nawet, że jest celowo zmieniana i osłabiana.
"Sam pomysł na książkę jest bardzo ciekawy, ponieważ autor zamierza przedstawić zjawisko wykorzystywania przez tak zwane Państwo Islamskie kodów kultury popularnej - niebywale ważnej dla ludzi Zachodu - do prowadzenia wojny terrorystycznej i hybrydowej. Podsumowując, można stwierdzić, że to dobra książka. Porusza ważne problemy współczesnego świata. Odpowiada na wiele pytań związanych z terroryzmem, z wypracowanymi przez bojowników nowymi formami walki i wywierania wpływu. Stawia też wiele nowych pytań - zwłaszcza o naszą przyszłość". - Z recenzji dra hab. Andrzeja Tarnopolskiego, prof. Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie
Grzegorz Kubiński - doktor socjologii, adiunkt w Instytucie Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Jego zainteresowania naukowe ogniskują się wokół problemów socjologii ciała i nowych mediów, studiów nad niepełnosprawnością oraz socjologii religii. Autor artykułów naukowych oraz monografii, m.in.: Narodziny podmiotu wirtualnego (2008), Alain Badiou. Ontologia mnogości (2010), Figury i wydarzenia. Agamben, Badiou, Negri (2011).

Napisz opinię
CZARNY KOLOR POP-KULTURY. PAŃSTWO ISLAMSKIE I KULTURA POPULARNA

CZARNY KOLOR POP-KULTURY. PAŃSTWO ISLAMSKIE I KULTURA POPULARNA


Śledź nas na Facebooku