Psychologia i socjologia

IDEOLOGIE W MIEŚCIE. O SPOŁECZNEJ PRODUKCJI PRZESTRZENI

NOM76884950

Nowy produkt

1 Przedmiot

Ostatnie egzemplarze!

29,00 zł brutto

Cechy produktu

Tytuł Ideologie w mieście
Podtytuł O społecznej produkcji przestrzeni
Autor Karol Kurnicki
Wydawnictwo Nomos
Miejsce wydania Kraków [KR]
Rok wydania 2018
Format B-5
Oprawa MK-miękka
Liczba stron 231
Wersja językowa polska
ISBN/ISSN/ISMN 978-83-1688-495-0
EAN/UPC 9788376884950
Stan nowy
Czas wysyłki 3 -5 dni od momentu dyspozycji wysyłki lub płatności

Więcej informacji

Książka jest konsekwencją stwierdzenia, że przestrzeń miejska to społeczny produkt i jako taka jest zawsze ideologiczna. Pytania, jakie są w niej postawione, i wynikłe z nich rozważania odnoszą się do sposobów funkcjonowania oraz konsekwencji tej ideologiczności. Ideologia, jako główne pojęcie poddane reinterpretacji w tekście, widziana jest z perspektywy jej tworzenia w społecznych praktykach, związanych z życiem codziennym, infrastrukturą w mieście czy materialnością. Książka jest próbą praktycznego zastosowania „zwrotu przestrzennego” w naukach społecznych, co oznacza, że opiera się na zestawieniu i równoczesności, podstawionych w zamian tradycyjnie linearnej argumentacji. W nawiązaniu głównie do Lefebvre’a, Bourdieu i Boltanskiego wypracowuje koncepcje przestrzennej ideologii czy przemocy, wskazując zarazem możliwości opartej na przestrzenności krytyki społecznej w sytuacji, gdy „wszystko jest ideologiczne”.

Z przyjemnością czyta się książkę, która – eksplorując pogranicza kilku dyscyplin – nie rości sobie pretensji do interdyscyplinarności, przeciwnie – usiłuje znaleźć dla siebie miejsce na poziomie przestrzennie rozmieszczonych teorii wykorzystywanych w różnym trybie, także przez inne niż socjologia dyscypliny naukowe.

Książka Karola Kurnickiego jest bez wątpienia pracą inspirującą do przetestowania innych, nie mniej ważnych wniosków z badań dotyczących ideologii, ideologiczności, miejskości, miasta, uprzestrzennienia teorii oraz kilku jeszcze pojęć i zjawisk z powyższymi związanych. Zaproponowany w niej eksperyment przybliżania jest ciekawym zamierzeniem badawczym dla socjologów i filozofów, a szczególnie dla badaczy miast wychodzących od marksowskiej bazy, nadbudowy, ideologii i alienacji.                                                                  

Fragment recenzji prof. zw. dr hab. Ewy Rewers

Napisz opinię
IDEOLOGIE W MIEŚCIE. O SPOŁECZNEJ PRODUKCJI PRZESTRZENI

IDEOLOGIE W MIEŚCIE. O SPOŁECZNEJ PRODUKCJI PRZESTRZENI


Śledź nas na Facebooku