Technika i mechanika

FILTRACJA OLEJU, PALIWA I POWIETRZA W TŁOKOWYCH SILNIKACH SPALINOWYCH [antykwariat] Zobacz większe

FILTRACJA OLEJU, PALIWA I POWIETRZA W TŁOKOWYCH SILNIKACH SPALINOWYCH [antykwariat]

ANT-2000

Używane

Trwałość silnika jest to jego zdolność do zachowania normatywnych wartości istotnych właściwości eksploatacyjnych w uogólnionym czasie eksploatacji. Uogólnionym czasem eksploatacji silnika może być czas astronomiczny, przepracowane motogodziny, przejechane kilometry i inne.

Więcej szczegółów

1 Przedmiot

Ostatnie egzemplarze!

45,00 zł brutto

Cechy produktu

Tytuł Filtracja oleju, paliwa i powietrza w tłokowych silnikach spalinowych
Autor Kazimierz Baczewski, Michał Hebda, Tadeusz Jaroszczyk
Wydawnictwo Wydawnictwa Komunikacji i Łączności
Miejsce wydania Warszawa
Rok wydania 1977
Format B-5
Oprawa TWO-twarda z obwolutą
Liczba stron 464
Wersja językowa polska
Numer wydania 1
Uwagi Książka używana
Czas wysyłki 3 -5 dni od momentu dyspozycji wysyłki lub płatności

Więcej informacji

(...) Normatywnymi wielkościami, których wartości zmieniają się w przedziale od maksymalnych granicznych do minimalnych granicznych, mogą być np. maksymalna moc silnika, maksymalny moment silnika, maksymalna wartość ciśnienia w końcu suwu sprężania, maksymalna prędkość obrotowa i inne, zależne od intensywności starzenia na skutek tarcia, korozji, zmęczenia materiału warstwy wierzchniej, powodującego wzrost wartości luzów w układzie korbowo-tłokowym oraz rozrządu. Starzenie fizyczne tłokowego silnika spalinowego polega na tym, że podczas jego eksploatacji, w materiałach, z których są wykonane elementy poszczególnych układów, przebiegają nieodwracalne procesy fizyczne i chemiczne towarzyszące procesom trybologicznym, chemicznym, cieplnym i innym. Zanieczyszczenia płynów eksploatacyjnych sprzyjają czynnościom starzenia fizycznego głównie poprzez intensyfikowanie procesów trybologicznych. Model trybologiczny elementów silnika, np. pierścienia i gładzi cylindrów, obejmuje ich warstwy wierzchnie i rdzenie. Każdy element silnika (pierścień, sworzeń, tłok, czop, panewka) o skończonych wymiarach jest wykonany z materiału będącego ośrodkiem ciągłym. Z tego stwierdzenia wynika, że każdy element silnika jest ograniczony skończoną powierzchnią zewnętrzną, rozumianą jako geometryczny zbiór punktów oraz jako granica dwóch ośrodków ciągłych.

Uwagi: Podniszczona obwoluta, przybrudzona okładka i boki bloku.
Wnętrze książki - stan bardzo dobry minus.

Napisz opinię
FILTRACJA OLEJU, PALIWA I POWIETRZA W TŁOKOWYCH SILNIKACH SPALINOWYCH [antykwariat]

FILTRACJA OLEJU, PALIWA I POWIETRZA W TŁOKOWYCH SILNIKACH SPALINOWYCH [antykwariat]


Śledź nas na Facebooku