Technics & Mechanics

FILTRACJA OLEJU, PALIWA I POWIETRZA W TŁOKOWYCH SILNIKACH SPALINOWYCH [antykwariat] View larger

FILTRACJA OLEJU, PALIWA I POWIETRZA W TŁOKOWYCH SILNIKACH SPALINOWYCH [antykwariat]

ANT-2000

Used

Trwałość silnika jest to jego zdolność do zachowania normatywnych wartości istotnych właściwości eksploatacyjnych w uogólnionym czasie eksploatacji. Uogólnionym czasem eksploatacji silnika może być czas astronomiczny, przepracowane motogodziny, przejechane kilometry i inne.

More details

1 Item

Warning: Last items in stock!

45,00 zł tax incl.

Data sheet

Title Filtracja oleju, paliwa i powietrza w tłokowych silnikach spalinowych
Author Kazimierz Baczewski, Michał Hebda, Tadeusz Jaroszczyk
Publisher Wydawnictwa Komunikacji i Łączności
Place of publication Warszawa
Published 1977
Size B-5
Cover hardcover with dust jacket
Number of pages 464
Language version Polish
No. of edition 1
Comments Książka używana
Shipping time about 3-5 days from receiving the payment

More info

(...) Normatywnymi wielkościami, których wartości zmieniają się w przedziale od maksymalnych granicznych do minimalnych granicznych, mogą być np. maksymalna moc silnika, maksymalny moment silnika, maksymalna wartość ciśnienia w końcu suwu sprężania, maksymalna prędkość obrotowa i inne, zależne od intensywności starzenia na skutek tarcia, korozji, zmęczenia materiału warstwy wierzchniej, powodującego wzrost wartości luzów w układzie korbowo-tłokowym oraz rozrządu. Starzenie fizyczne tłokowego silnika spalinowego polega na tym, że podczas jego eksploatacji, w materiałach, z których są wykonane elementy poszczególnych układów, przebiegają nieodwracalne procesy fizyczne i chemiczne towarzyszące procesom trybologicznym, chemicznym, cieplnym i innym. Zanieczyszczenia płynów eksploatacyjnych sprzyjają czynnościom starzenia fizycznego głównie poprzez intensyfikowanie procesów trybologicznych. Model trybologiczny elementów silnika, np. pierścienia i gładzi cylindrów, obejmuje ich warstwy wierzchnie i rdzenie. Każdy element silnika (pierścień, sworzeń, tłok, czop, panewka) o skończonych wymiarach jest wykonany z materiału będącego ośrodkiem ciągłym. Z tego stwierdzenia wynika, że każdy element silnika jest ograniczony skończoną powierzchnią zewnętrzną, rozumianą jako geometryczny zbiór punktów oraz jako granica dwóch ośrodków ciągłych.

Uwagi: Podniszczona obwoluta, przybrudzona okładka i boki bloku.
Wnętrze książki - stan bardzo dobry minus.

Write a review
FILTRACJA OLEJU, PALIWA I POWIETRZA W TŁOKOWYCH SILNIKACH SPALINOWYCH [antykwariat]

FILTRACJA OLEJU, PALIWA I POWIETRZA W TŁOKOWYCH SILNIKACH SPALINOWYCH [antykwariat]


Follow us on Facebook