Tertium

OBRAZ NAUCZYCIELA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WYPOWIEDZIACH STUDENTÓW - ANALIZA KOGNITYWNA Ewa Kowalska-Stasiak Zobacz większe

OBRAZ NAUCZYCIELA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WYPOWIEDZIACH STUDENTÓW - ANALIZA KOGNITYWNA

TER-JAK41

Nowy produkt

Książka Ewy Kowalskiej-Stasiak jest pracą koncepcyjną i stanowi próbę ukazania obrazu nauczyciela języka angielskiego, obecnego w świadomości studentów, adeptów zawodu, z perspektywy kognitywnej. Miejscem poznania tego obrazu jest klasa akademicka, a odbywające się w niej spotkanie wykładowcy ze studentami interpretowane jest jako spotkanie interkulturowe.

Więcej szczegółów

5 Przedmioty

40,00 zł brutto

Cechy produktu

Tytuł Obraz nauczyciela języka angielskiego w wypowiedziach studentów – analiza kognitywna
Autor Ewa Kowalska-Stasiak
Wydawnictwo Tertium
Miejsce wydania Kraków [KR]
Rok wydania 2021
Seria Język a komunikacja 41
Format A-5
Oprawa miękka
Liczba stron 216
Wersja językowa polska
ISBN/ISSN/ISMN 978-83-61678-07-6
EAN/UPC 9788361678076
Stan nowy
Czas wysyłki 3 -5 dni od momentu dyspozycji wysyłki lub płatności

Więcej informacji

Przyjmuje ona założenie, że spotkanie interkulturowe dotyczy nie tylko sytuacji jawnie interkulturowej, jak na przykład spotkanie z obcokrajowcem, lecz także spotkania ludzi o różnych sposobach rozumienia zjawisk, odmiennych światopoglądach czy modelach kulturowych. Zakłada, że taka sytuacja ma miejsce na zajęciach akademickich, a próba poznania studentów i ich potocznego obrazu nauczyciela języka angielskiego może pogłębić wzajemne zrozumienie i – w konsekwencji – wpłynąć dodatnio na skuteczność procesu dydaktycznego.

W tej wyjątkowej książce przedstawione zostały zatem propozycje jakościowej i ilościowej analizy kognitywnej wypowiedzi studentów dotyczących nauczyciela i nauczania oraz ucznia i uczenia się, a także jakościowej analizy mininarracji o konkretnych nauczycielach języka angielskiego, spotkanych w klasie szkolnej i ich przezwisk.


Spis treści:

WSTĘP

Zarys problematyki

CZĘŚĆ PIERWSZA – ROZWAŻANIA TEORETYCZNE

ROZDZIAŁ PIERWSZY: KONCEPCJA INTERKULTUROWOŚCI W EDUKACJI

1.1. Zarys historii myśli interkulturowej w edukacji

1.2. Porządek paradygmatyczny

1.3. Interkulturowa kompetencja komunikacyjna – główne koncepty

1.4. Podsumowanie

ROZDZIAŁ DRUGI: JĘZYKOZNAWSTWO KOGNITYWNE – BADANIE JĘZYKA,

POZNANIA I KULTURY

2.1. Wybrane założenia językoznawstwa kognitywnego

2.2. Badanie związku pomiędzy językiem a kulturą

2.3. Podsumowanie

ROZDZIAŁ TRZECI: ŹRÓDŁA WIEDZY O KONCEPTUALIZACJI OBRAZU NAUCZYCIELA

3.1. Wybrane aspekty współczesnej edukacji nauczycieli

3.2. Wiedza potoczna

3.3. Osobiste teorie edukacyjne

3.4. Wyidealizowany i realny obraz nauczyciela

3.5. Podsumowanie

CZĘŚĆ DRUGA – ANALIZA

ROZDZIAŁ CZWARTY: SPOTKANIE INTERKULTUROWE Z NAUCZYCIELEM „WYOBRAŻONYM” – OBRAZ NAUCZYCIELA WYIDEALIZOWANEGO

4.1. Językowo-kulturowe obrazy nauczyciela w osobistych teoriach studentów w świetle ideologii edukacyjnych

4.2. Wyidealizowane modele poznawcze nauczyciela w osobistych teoriach studentów w świetle modeli potocznych Jerome’a Brunera

4.3. Podsumowanie

ROZDZIAŁ PIĄTY: SPOTKANIE INTERKULTUROWE Z NAUCZYCIELEM „DOŚWIADCZONYM” INDYWIDUALNIE – OBRAZ NAUCZYCIELA REALNEGO

5.1. Szkice do portretu osoby

5.2. Metafory mieszkaniowe – obrazy relacji z nauczycielem w klasie szkolnej widzianej jako pałac; stróżówka; psia buda

5.3. Podsumowanie

ROZDZIAŁ SZÓSTY: OBRAZ NAUCZYCIELA JĘZYKA ANGIELSKIEGO – WYIDEALIZOWANAGO I REALNEGO – W WYPOWIEDZIACH STUDENTÓW

WNIOSKI

Napisz opinię
OBRAZ NAUCZYCIELA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WYPOWIEDZIACH STUDENTÓW - ANALIZA KOGNITYWNA

OBRAZ NAUCZYCIELA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WYPOWIEDZIACH STUDENTÓW - ANALIZA KOGNITYWNA


Śledź nas na Facebooku