TER-JAK41
New product
Książka Ewy Kowalskiej-Stasiak jest pracą koncepcyjną i stanowi próbę ukazania obrazu nauczyciela języka angielskiego, obecnego w świadomości studentów, adeptów zawodu, z perspektywy kognitywnej. Miejscem poznania tego obrazu jest klasa akademicka, a odbywające się w niej spotkanie wykładowcy ze studentami interpretowane jest jako spotkanie interkulturowe.
5 Item Items
Warning: Last items in stock!
Availability date:
Title | Obraz nauczyciela języka angielskiego w wypowiedziach studentów – analiza kognitywna |
Author | Ewa Kowalska-Stasiak |
Publisher | Tertium |
Place of publication | Kraków |
Published | 2021 |
Publishing series | Język a komunikacja 41 |
Size | A-5 |
Cover | paperback |
Number of pages | 216 |
Language version | Polish |
ISBN/ISSN/ISMN | 978-83-61678-07-6 |
EAN/UPC | 9788361678076 |
Book condition | new |
Shipping time | about 3-5 days from receiving the payment |
Przyjmuje ona założenie, że spotkanie interkulturowe dotyczy nie tylko sytuacji jawnie interkulturowej, jak na przykład spotkanie z obcokrajowcem, lecz także spotkania ludzi o różnych sposobach rozumienia zjawisk, odmiennych światopoglądach czy modelach kulturowych. Zakłada, że taka sytuacja ma miejsce na zajęciach akademickich, a próba poznania studentów i ich potocznego obrazu nauczyciela języka angielskiego może pogłębić wzajemne zrozumienie i – w konsekwencji – wpłynąć dodatnio na skuteczność procesu dydaktycznego.
W tej wyjątkowej książce przedstawione zostały zatem propozycje jakościowej i ilościowej analizy kognitywnej wypowiedzi studentów dotyczących nauczyciela i nauczania oraz ucznia i uczenia się, a także jakościowej analizy mininarracji o konkretnych nauczycielach języka angielskiego, spotkanych w klasie szkolnej i ich przezwisk.
Spis treści:
WSTĘP
Zarys problematyki
CZĘŚĆ PIERWSZA – ROZWAŻANIA TEORETYCZNE
ROZDZIAŁ PIERWSZY: KONCEPCJA INTERKULTUROWOŚCI W EDUKACJI
1.1. Zarys historii myśli interkulturowej w edukacji
1.2. Porządek paradygmatyczny
1.3. Interkulturowa kompetencja komunikacyjna – główne koncepty
1.4. Podsumowanie
ROZDZIAŁ DRUGI: JĘZYKOZNAWSTWO KOGNITYWNE – BADANIE JĘZYKA,
POZNANIA I KULTURY
2.1. Wybrane założenia językoznawstwa kognitywnego
2.2. Badanie związku pomiędzy językiem a kulturą
2.3. Podsumowanie
ROZDZIAŁ TRZECI: ŹRÓDŁA WIEDZY O KONCEPTUALIZACJI OBRAZU NAUCZYCIELA
3.1. Wybrane aspekty współczesnej edukacji nauczycieli
3.2. Wiedza potoczna
3.3. Osobiste teorie edukacyjne
3.4. Wyidealizowany i realny obraz nauczyciela
3.5. Podsumowanie
CZĘŚĆ DRUGA – ANALIZA
ROZDZIAŁ CZWARTY: SPOTKANIE INTERKULTUROWE Z NAUCZYCIELEM „WYOBRAŻONYM” – OBRAZ NAUCZYCIELA WYIDEALIZOWANEGO
4.1. Językowo-kulturowe obrazy nauczyciela w osobistych teoriach studentów w świetle ideologii edukacyjnych
4.2. Wyidealizowane modele poznawcze nauczyciela w osobistych teoriach studentów w świetle modeli potocznych Jerome’a Brunera
4.3. Podsumowanie
ROZDZIAŁ PIĄTY: SPOTKANIE INTERKULTUROWE Z NAUCZYCIELEM „DOŚWIADCZONYM” INDYWIDUALNIE – OBRAZ NAUCZYCIELA REALNEGO
5.1. Szkice do portretu osoby
5.2. Metafory mieszkaniowe – obrazy relacji z nauczycielem w klasie szkolnej widzianej jako pałac; stróżówka; psia buda
5.3. Podsumowanie
ROZDZIAŁ SZÓSTY: OBRAZ NAUCZYCIELA JĘZYKA ANGIELSKIEGO – WYIDEALIZOWANAGO I REALNEGO – W WYPOWIEDZIACH STUDENTÓW
WNIOSKI