Etnologia, antropologia, cywilizacja

Obniżka!

-25%

BYĆ JAK PEPSI. OD SPOŁECZEŃSTWA WOLI DO SPOŁECZEŃSTWA WYBORU Zobacz większe

BYĆ JAK PEPSI. OD SPOŁECZEŃSTWA WOLI DO SPOŁECZEŃSTWA WYBORU

PTL64465093

Nowy produkt

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 18,75 zł.

Więcej szczegółów

1 Przedmiot

Ostatnie egzemplarze!

18,75 zł brutto

25,00 zł brutto

Cechy produktu

Tytuł Być jak Pepsi
Podtytuł Od społeczeństwa woli do społeczeństwa wyboru
Autor Anna Seweryn
Wydawnictwo Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
Miejsce wydania Wrocław
Rok wydania 2014
Seria Kultury Popularne Świata
Format B-5
Oprawa miękka
Liczba stron 255
Wersja językowa polska
Numer wydania 1
ISBN/ISSN/ISMN 978-83-64465-09-3
EAN/UPC 9788364465093
Czas wysyłki 3 -5 dni od momentu dyspozycji wysyłki lub płatności

Więcej informacji

Przedstawiona do recenzji książka Anny Seweryn pt. Być jak pepsi. Od społeczeństwa woli do społeczeństwa wyboru to znakomity przykład pozytywnej i nowoczesnej refleksji humanistycznej, wpisującej się w horyzont myśli komunitariańskiej. To świetny przykład pracy filozoficznej ugruntowanej antropologicznie. Nie mam najmniejszych wątpliwości, że to ważna i potrzebna książka. Mało jest dziś bowiem prac, które w sposób nowoczesny, żywy, wnikliwy i inwencyjny przeciwstawiają się kulturze leseferyzmu w jego liberalno-postmodernistycznej wersji.

Prof. U AM dr hab. Michał Januszkiewicz Instytutu Filologii Polskiej UAM w Poznaniu

Problematyka, którą autorka podjęła w książce, czyli uwarunkowania podejmowanych przez jednostki wyborów, jest w naukach społecznych określana mianem badań nad sprawczością („agency") i, wydawało się, jest stosunkowo dobrze opisana. Autorka ulokowała ową sprawczość po stronie podmiotu ludzkiego, odmawiając jej rzeczom/systemowi, wchodząc zatem w polemikę z najbardziej dziś wpływowymi nurtami. Wielkim atutem pracy jest jej polszczyzna - ogromna kultura słowa powoduje, że tę książkę czyta się dobrze, co z pewnością przyczyni się do jej upowszechnienia.

Dr hab. Marcin Brocki

Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej UJ w Krakowie

Spis treści:

Wstęp

CZĘŚĆ 1. DWIE REKLAMY

1. Być sobą jak Ericsson, wyrazić siebie jak Pepsi

2. Liberalny model człowieka, czyli oeconomia divina i sytuacja bez wyjścia

3. Być sobą po ludzku

Tytułem podsumowania

CZĘŚĆ II. DWADZIEŚCIA ROZMÓW

Jak buntownik i rewolucjonista zostaje dobrą żoną

Z rozsądku i z serca

Różne konieczności

Nieśmiały sznur koralików

Walka o siebie

Wrodzone predyspozycje i lokowanie uczuć

Boski pisarz

Ścisłe wybory

Siła powołania i konsekwencje konsekwencji

Chwilowe depresje i euforie

Miłe niespodzianki

Co widzi przyjaciel?

Każda podstawa zmusza

Wybrany, który nie wybiera

Dlaczego dzieci i alkoholicy nie wybierają?

Prosiaczek wrócił z wojska

Magiczny impuls i inspiracje

„M” jak

Zakończenie

Bibliografia

Napisz opinię
BYĆ JAK PEPSI. OD SPOŁECZEŃSTWA WOLI DO SPOŁECZEŃSTWA WYBORU

BYĆ JAK PEPSI. OD SPOŁECZEŃSTWA WOLI DO SPOŁECZEŃSTWA WYBORU


Śledź nas na Facebooku