Ethnology, Anthropology & Civilization

Reduced price!

-25%

BYĆ JAK PEPSI. OD SPOŁECZEŃSTWA WOLI DO SPOŁECZEŃSTWA WYBORU View larger

BYĆ JAK PEPSI. OD SPOŁECZEŃSTWA WOLI DO SPOŁECZEŃSTWA WYBORU

PTL64465093

New product

1 Item

Warning: Last items in stock!

18,75 zł tax incl.

25,00 zł tax incl.

Data sheet

Title Być jak Pepsi
Subtitle Od społeczeństwa woli do społeczeństwa wyboru
Author Anna Seweryn
Publisher Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
Place of publication Wrocław
Published 2014
Publishing series Kultury Popularne Świata
Size B-5
Cover paperback
Number of pages 255
Language version Polish
No. of edition 1
ISBN/ISSN/ISMN 978-83-64465-09-3
EAN/UPC 9788364465093
Shipping time about 3-5 days from receiving the payment

More info

Przedstawiona do recenzji książka Anny Seweryn pt. Być jak pepsi. Od społeczeństwa woli do społeczeństwa wyboru to znakomity przykład pozytywnej i nowoczesnej refleksji humanistycznej, wpisującej się w horyzont myśli komunitariańskiej. To świetny przykład pracy filozoficznej ugruntowanej antropologicznie. Nie mam najmniejszych wątpliwości, że to ważna i potrzebna książka. Mało jest dziś bowiem prac, które w sposób nowoczesny, żywy, wnikliwy i inwencyjny przeciwstawiają się kulturze leseferyzmu w jego liberalno-postmodernistycznej wersji.

Prof. U AM dr hab. Michał Januszkiewicz Instytutu Filologii Polskiej UAM w Poznaniu

Problematyka, którą autorka podjęła w książce, czyli uwarunkowania podejmowanych przez jednostki wyborów, jest w naukach społecznych określana mianem badań nad sprawczością („agency") i, wydawało się, jest stosunkowo dobrze opisana. Autorka ulokowała ową sprawczość po stronie podmiotu ludzkiego, odmawiając jej rzeczom/systemowi, wchodząc zatem w polemikę z najbardziej dziś wpływowymi nurtami. Wielkim atutem pracy jest jej polszczyzna - ogromna kultura słowa powoduje, że tę książkę czyta się dobrze, co z pewnością przyczyni się do jej upowszechnienia.

Dr hab. Marcin Brocki

Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej UJ w Krakowie

Spis treści:

Wstęp

CZĘŚĆ 1. DWIE REKLAMY

1. Być sobą jak Ericsson, wyrazić siebie jak Pepsi

2. Liberalny model człowieka, czyli oeconomia divina i sytuacja bez wyjścia

3. Być sobą po ludzku

Tytułem podsumowania

CZĘŚĆ II. DWADZIEŚCIA ROZMÓW

Jak buntownik i rewolucjonista zostaje dobrą żoną

Z rozsądku i z serca

Różne konieczności

Nieśmiały sznur koralików

Walka o siebie

Wrodzone predyspozycje i lokowanie uczuć

Boski pisarz

Ścisłe wybory

Siła powołania i konsekwencje konsekwencji

Chwilowe depresje i euforie

Miłe niespodzianki

Co widzi przyjaciel?

Każda podstawa zmusza

Wybrany, który nie wybiera

Dlaczego dzieci i alkoholicy nie wybierają?

Prosiaczek wrócił z wojska

Magiczny impuls i inspiracje

„M” jak

Zakończenie

Bibliografia

Write a review
BYĆ JAK PEPSI. OD SPOŁECZEŃSTWA WOLI DO SPOŁECZEŃSTWA WYBORU

BYĆ JAK PEPSI. OD SPOŁECZEŃSTWA WOLI DO SPOŁECZEŃSTWA WYBORU


Follow us on Facebook