NOM60490822
Nowy produkt
Przedmiotem publikacji jest analiza porównawcza stanowiska Jana Pawła II z poglądami duchownych Kościoła katolickiego w Polsce wobec procesów integracji europejskiej oraz wyobrażeń na temat dziejów i przyszłości Europy.
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,60 zł.
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Tytuł | Cztery wizje Europy |
Podtytuł | Analiza wypowiedzi Jana Pawła II i duchownych Kościoła rzymskoka |
Autor | Katarzyna Leszczyńska |
Wydawnictwo | NOMOS-Zakład Wydawniczy |
Miejsce wydania | Kraków [KR] |
Rok wydania | 2009 |
Format | A-5 |
Oprawa | MK-miękka |
Liczba stron | 302 |
Wersja językowa | polska |
ISBN/ISSN/ISMN | 978-83-60490-82-2 |
EAN/UPC | 9788360490822 |
Czas wysyłki | 3 -5 dni od momentu dyspozycji wysyłki lub płatności |
Katarzyna Leszczyńska, adiunkt w Katedrze Socjologii Ogólnej i Antropologii Społecznej WNSS AGH. Absolwentka socjologii i religioznawstwa UJ. Autorka książki Imprimatur dla Unii? Kościół rzymskokatolicki w Polsce i Czechach wobec procesów zjednoczeniowych (2002), oraz licznych artykułów naukowych. Zajmuje się socjologią religii, socjologią języka oraz socjologią płci. Laureatka stypendium programu „Start” dla młodych naukowców Fundacji na rzecz Nauki Polskiej oraz stypendystka programu „Mistrz” Fundacji na rzecz Nauki Polskiej.
Przedmiotem publikacji jest analiza porównawcza stanowiska Jana Pawła II z poglądami duchownych Kościoła katolickiego w Polsce wobec procesów integracji europejskiej oraz wyobrażeń na temat dziejów i przyszłości Europy. Materiałem źródłowym prasowe publikacje zamieszczające wypowiedzi Jana Pawła II - zwłaszcza L 'Ossewatore Romano oraz wybrane tytuły polskiej pracy katolickiej, na łamach których wypowiadali się polscy księża.
[z recenzji prof. Marii Libiszowskiej-Żółtkowskiej]
Autorka postanowiła zająć się złożonymi kwestami z jednego, konkretnego punktu widzenia. Zdecydowała mianowicie przebadać metafory, którymi posługują się uczestnicy debaty na temat Europy i integracji europejskiej – przedstawiciele polskiego duchowieństwa oraz sam zwierzchnik Kościoła. Uznała, że poprzez analizę metafor uda się zrekonstruować świat symbolicznych znaczeń i wyobrażeń. Wyszła z założenia, że metafora jest bardzo skutecznym środkiem komunikacji, szczególnie w sytuacjach, kiedy materia do przemyśleń jest skomplikowana a język ubogi. Osobiście podzielam to przekonanie. Jest ono najbardziej uzasadnione w odniesieniu do sposobu przekazu praktykowanego przez duchowieństwo katolickie, stojące na stanowisku, ze tematy religijne nie nadają się z samej swojej istoty do wyrażania wprost i wymagają metafory.
[z recenzji prof. Zdzisława Macha]