Pedagogika, dydaktyka i logopedia

Czesław Kupisiewicz Z DZIEJÓW TEORII I PRAKTYKI WYCHOWANIA. PODRĘCZNIK AKADEMICKI Zobacz większe

Czesław Kupisiewicz Z DZIEJÓW TEORII I PRAKTYKI WYCHOWANIA. PODRĘCZNIK AKADEMICKI

IMP

Nowy produkt

10 Przedmioty

49,90 zł brutto

Cechy produktu

Tytuł Z dziejów teorii i praktyki wychowania
Podtytuł Podręcznik akademicki
Autor Czesław Kupisiewicz
Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls
Miejsce wydania Kraków [KR]
Rok wydania 2012
Format B-5
Oprawa MKS-miękka ze skrzydełkami
Liczba stron 322
Wersja językowa polska
Numer wydania 1
ISBN/ISSN/ISMN 978-83-7587-898-1

Więcej informacji

Seria autorskich podręczników akademickich do pedagogiki jest kolejnym dopełnieniem polskiej literatury przedmiotu o nowe IMPULSY i spojrzenie na przedmiot jej naukowych badań, najbardziej palące dla praktyki problemy edukacyjne, opiekuńcze i wychowawcze oraz klasyczne lub/i nieznane jeszcze sposoby podejścia do ich rozwiązywania. W ponowoczesnej dobie naukowa wiedza rozwija się z nieprawdopodobną dynamiką, intensywnością i częstotliwością, toteż coraz trudniej jest adeptom tej profesji odnaleźć się w jej labiryncie. Autorzy serii wydawniczej zarówno potwierdzają aktualność przekazywanej nam wiedzy, jak i wychodzą w przyszłość z tym, co warte jest zatrzymania, refleksji czy dalszych badań. Właśnie dlatego nadałem tej serii tytuł: PEDAGOGIKA NAUCE I PRAKTYCE, bo każdy z autorów, pracując nad zakresem tematycznym własnej subdyscypliny naukowej, łączy w akademickim i podręcznikowym zarazem przekazie teraźniejszość z przyszłością, która na naszych oczach i tak staje się już przeszłością.

Czytelnikom podręczników nie tylko życzę miłej lektury, ale i zachęcam do wspólnej debaty, krytyki i recenzji, które nam wszystkim pomogą w doskonaleniu własnej twórczości.
prof. dr hab. Bogusław Śliwerski


SPIS TREŚCI:

Wprowadzenie do serii Pedagogika Nauce i Praktyce

Wstęp

STAROŻYTNOŚĆ
Rozdział 1 Instytucje, koncepcje i myśli o wychowaniu w starożytnej Grecji
Rozdział 2 Teoria i praktyka wy chowania w starożytnym Rzymie

ŚREDNIOWIECZE
Rozdział 3 Wychowanie we wczesnym średniowieczu
Rozdział 4 Wychowanie między późnym średniowieczem a renesansem

RENESANS (ODRODZENIE)
Rozdział 5 Renesansowe koncepcje pedagogiczne
Rozdział 6 Reformacja i kontrreformacja a wychowanie

MIĘDZY RENESANSEM A OŚWIECENIEM
Rozdział 7 Narodziny i rozwój realistycznych nurtów w wychowaniu

OŚWIECENIE
Rozdział 8 Zachodnioeuropejskie wersje oświecenia i ich znaczenie dla teorii i praktyki wychowania
Rozdział 9 Oświecenie w Polsce

U PROGU CZASÓW WSPÓŁCZESNYCH
Rozdział 10 Teoria i praktyka wy chowania u progu czasów współczesnych
Rozdział 11 Natywizm i związane z nim kierunki pedagogiczne
Rozdział 12 Edukacyjne koncepcje Nowe go Wychowania
Rozdział 13 Socjologiczne nurty w teorii i praktyce wy chowania
Rozdział 14 Pedagogika kultury, pedagogika religijna oraz pedagogiczne koncepcje Karola Marksa i Fryderyka Engelsa

CZASY WSPÓŁCZESNE
Rozdział 15 Wybrane nurty pedagogiczne oraz ich znaczenie dla teorii i praktyki wy chowania

PIERWSZE DEKADY TERAŹNIEJSZOŚCI
Rozdział 16 Edukacyjny bilans XX i pierwszej dekady XXI wieku

Zakończenie
Bibliografia
Indeks rzeczowy
Indeks osób

Napisz opinię
Czesław Kupisiewicz Z DZIEJÓW TEORII I PRAKTYKI WYCHOWANIA. PODRĘCZNIK AKADEMICKI

Czesław Kupisiewicz Z DZIEJÓW TEORII I PRAKTYKI WYCHOWANIA. PODRĘCZNIK AKADEMICKI


Śledź nas na Facebooku