Psychologia i socjologia

ZAUFAĆ MEDIOM? ANALIZA MECHANIZMÓW SAMOOPISU PRASY W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH Aleksandra Wagner Zobacz większe

ZAUFAĆ MEDIOM? ANALIZA MECHANIZMÓW SAMOOPISU PRASY W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH Aleksandra Wagner

NOM

Nowy produkt

1 Przedmiot

Ostatnie egzemplarze!

40,95 zł brutto

Cechy produktu

Tytuł Zaufać mediom?
Podtytuł Analiza mechanizmów samoopisu prasy w sytuacji kryzysowych
Autor Aleksandra Wagner
Wydawnictwo NOMOS-Zakład Wydawniczy
Miejsce wydania Kraków [KR]
Rok wydania 2010
Format A-5
Oprawa MK-miękka
Liczba stron 296
Wersja językowa polska
ISBN/ISSN/ISMN 978-83-7688-033-4
EAN/UPC 9788376880334

Więcej informacji

Praca Autorki stanowi cenny wkład w rozwój nie tylko polskich badań nad rozwijającym się społeczeństwem medialnym oraz jego związkami z całym systemem medialnym, ale również może być interesującym źródłem do dalszych badań w tym kierunku. Jej ustalenia mają także wartość praktyczną dla rozwoju i funkcjonowania rodzimej mediosfery. [...] Książka ukazuje nie tylko nowe perspektywy i kierunki myślenia o polskich mediach, ale stwarza możliwość ich współmiernego potraktowania w stosunku do mediów europejskich, jak i systemów mediów globalnych.
[Z recenzji dra hab. Ignacego Fiuta]

Monografia dr Aleksandry Wagner jest ważnym socjologicznym przedsięwzięciem naukowym – przedstawieniem teorii mediów w ujęciu znanego i uznanego socjologa niemieckiego Niklasa Luhmanna wraz z jej konkretyzacją na przykładzie analizy działania polskich mediów masowych. [...] W sumie otrzymujemy pracę ciekawa i oryginalną, rzucającą nowe i intrygujące światło na ważny problem funkcjonowania prasy w społeczeństwie rodzącej się i rozwijającej demokracji.
[Z recenzji prof. dra hab. Tomasza Goban-Klasa]

W atrtykułach "Faktu" zaobserwować można działania obronne. Skierowane są przede wszystkim przeciwko "Gazecie Wyborczej", postrzeganej jako bezpośrednia konkurencja. Pomimo że wystąpienia przeciwko Michnikowi prezentowane są jako kwestionowanie określonego modelu pracy zaangażowanej i walczącej o rząd dusz, wydaje się, że u podstaw tego rodzaju wypowiedzi leży motywacja ekonomiczna wydawcy. "Fakt" reprodukuje założenia strategii stosowanej przez prasę opiniotwórczą wobec Radia Maryja. "Gazecie Wyborczej" zarzuca więc dążenie do władzy i propagandę. Ciekawe, że bronią wymierzoną w wizerunek znów jest Radio Maryja. Następuje więc wzmocnienie pozycjonowania Radia Maryja w obrębie systemu.
[Fragment książki]


Aleksandra Wagner, socjolog, adiunkt w Zakładzie Socjologii Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego i wykładowca w Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Krakowie. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół socjologii komunikowania masowego, przemian współczesnych mediów i ich roli we współczesnych społeczeństwach. W swoich pracach zwraca szczególną uwagę na funkcjonowanie mediów w sytuacjach kryzysowych oraz na relacje między problemami społecznymi a ich medialnymi reprezentacjami. Obecnie prowadzi badania nad społecznymi reprezentacjami kryzysu energetycznego w polskich mediach.


ISBN 978-83-7688-033-4

Napisz opinię
ZAUFAĆ MEDIOM? ANALIZA MECHANIZMÓW SAMOOPISU PRASY W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH Aleksandra Wagner

ZAUFAĆ MEDIOM? ANALIZA MECHANIZMÓW SAMOOPISU PRASY W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH Aleksandra Wagner


Śledź nas na Facebooku