MI70991262
Nowy produkt
Artykuły składające się na tom podejmują szeroką paletę najważniejszych zagadnień filozofii i estetyki muzyki.
2 Przedmiot Przedmioty
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Tytuł | Filozofia muzyki. Studia |
Redakcja | Krzysztof Guczalski |
Wydawnictwo | MI-Musica Iagellonica |
Miejsce wydania | Kraków [KR] |
Rok wydania | 2003 |
Format | B-5 |
Oprawa | MK-miękka |
Liczba stron | 340 |
Wersja językowa | polska |
ISBN/ISSN/ISMN | 83-7099-126-2 |
EAN/UPC | 9788370991265 |
Stan | nowy |
Czas wysyłki | 3 -5 dni od momentu dyspozycji wysyłki lub płatności |
Artykuły składające się na tom podejmują szeroką paletę najważniejszych zagadnień filozofii i estetyki muzyki. W tomie znajdują się artykuły poświęcone problematyce znaczenia, treści i formy muzyki, elementów semantycznych (znaku, symbolu) w muzyce, stosunkowi muzyki do języka, problemowi ekspresji w muzyce, zarówno w sensie jej własności ekspresywnych, jak i bezpośredniej ekspresji twórcy - a tu z kolei z rozróżnieniem na ekspresję kompozytora i wykonawcy. Kolejna grupa artykułów poświęcona jest różnorakim relacjom, w jakie muzyka wchodzi z innymi sztukami, w tym wypadku z literaturą, filmem i malarstwem. Z jednej strony poruszane są tematy złożonych, wielostronnych relacji strukturalnych i semantycznych pomiędzy muzyką a tekstem słownym, a z drugiej wizji muzyki wyrażonej w dziełach literackich. Bogactwo i zakres prezentowanych treści, oryginalność i wnikliwość ujęcia w jednych tekstach, zwrócenie uwagi na nowe, nieznane wątki w innych oraz prawdziwa interdyscyplinarność tomu sprawiają, że wydaje się on być pozycją, która znajdzie szerokie grono odbiorców: nie tylko zainteresuje z pewnością rozmaite - bo reprezentujące szeroki wachlarz różnych specjalności - kręgi akademickie (filozofia, muzykologia, estetyka, teoria muzyki, filologia, filmoznawstwo, kulturoznawstwo, polonistyka, psychologia i pedagogika muzyki), ale ma jednocześnie potencjał, aby przyciągnąć także czytelników spoza nich: szukających pogłębionej i wielostronnej refleksji miłośników muzyki.
[Fragment recenzji prof. dr hab. Zygmunta Szweykowskiego]