UNI24230075
Nowy produkt
Publikacja wyczerpująco opisuje i prezentuje różne typy zadań testowych, z którymi można spotkać się na egzaminie. Co najważniejsze są wspaniałym sposobem na powtórzenie, utrwalenie bądź skontrolowanie posiadanych umiejętności językowych (do zbioru zadań został dołączony klucz).
1 Przedmiot Przedmioty
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Tytuł | Celuję w C2 |
Podtytuł | Zbiór zadań do egzaminu certyfikatowego z języka polskiego jako obcego na poziomie C2 |
Autor | Anna Butcher, Iwona Janowska, Grażyna Przechodzka, Grażyna Zarzycka |
Wydawnictwo | Universitas |
Miejsce wydania | Kraków [KR] |
Rok wydania | 2011 |
Seria | Język polski jako obcy |
Format | A-4 |
Oprawa | MK-miękka |
Liczba stron | 192+CD+klucz |
Wersja językowa | polska |
Numer wydania | 2 |
ISBN/ISSN/ISMN | 97883-242-3007-5 |
Czas wysyłki | 3 -5 dni od momentu dyspozycji wysyłki lub płatności |
Celuję w C2 to zarazem zbiór zadań i doskonały poradnik! Osoby przygotowujące się do zdawania państwowego egzaminu certyfikatowego znajdą w tej publikacji bardzo istotne informacje i wskazówki dotyczące samego egzaminu. Kto zastosuje się do czasu rozwiązywania zadań i zasad punktacji, poczuje się niemalże jak na egzaminie. I o to właśnie chodziło autorkom! By pracujący z tą książką osiągnęli zamierzony cel – zgodnie z regułą: kto dobrze celuje, ten dobrze trafia!
Publikacja jest przeznaczona dla osób przygotowujących się do zdawania egzaminu certyfikatowego z języka polskiego jako obcego na poziomie zaawansowanym C2. Może ona także stanowić zbiór materiałów pomocnych dla nauczycieli i studentów języka polskiego jako obcego w kształceniu językowym. Książka składa się z dwóch części. Pierwsza część publikacji to ćwiczenia powtórzeniowe z poszczególnych sprawności językowych testowanych podczas egzaminu. Drugą część stanowią przykładowy test pisemny oraz zestawy do egzaminu ustnego. Pozwalają one na zweryfikowanie swoich umiejętności i ustalenie poziomu zaawansowania językowego.
Prezentowany zbiór:
• pozwala na zapoznanie się z typami zadań
egzaminacyjnych przewidzianych dla poziomu C2;
• umożliwia przyswojenie technik wykonywania
poszczególnych typów zadań;
• uczy zarządzania czasem podczas egzaminu,
a także pozwala na opanowanie strategii
egzaminacyjnych;
• uzmysławia braki w zakresie poszczególnych
sprawności.
Spis treści
1. Wstęp
1.1. Informacje ogólne
1.1.1. Ogólny opis kompetencji w języku polskim jako obcym
1.1.2. Regulamin przeprowadzania państwowych egzaminów certyfikatowych z języka polskiego dla cudzoziemców
1.2. Struktura egzaminu
1.3. Katalogi
1.3.1. Katalog A – funkcjonalno-pojęciowy
1.3.2. Katalog B – tematyczny
1.3.3. Katalog C – gramatyczny
1.4. Regulamin dla zdających
1.4.1. Regulamin dla zdających pisemną część egzaminu
1.4.2. Regulamin dla zdających ustną część egzaminu
1.5. Bibliografia
2. Rozumienie ze słuchu
2.1. Standardy wymagań egzaminacyjnych
2.1.1. Ogólny opis umiejętności
2.1.2. Rodzaje tekstów
2.2. Budowa części A egzaminu certyfikatowego – rozumienie ze słuchu
2.3. Typy zadań testowych
2.4. Wskazówki dla przygotowujących się do części A egzaminu certyfikatowego
2.5. Przykładowe zadania
3. Poprawność gramatyczna
3.1. Standardy wymagań egzaminacyjnych
3.1.1. Ogólny opis umiejętności
3.1.2. Lista zagadnień gramatyczno-syntaktycznych
3.2. Budowa części B egzaminu certyfikatowego – poprawność gramatyczna
3.3. Typy zadań testowych
3.4. Zakres i układ zadań przykładowych
3.5. Przykładowe zadania
4. Rozumienie tekstu pisanego
4.1. Standardy wymagań egzaminacyjnych
4.1.1. Ogólny opis umiejętności
4.1.2. Rodzaje tekstów
4.2. Budowa części C egzaminu certyfikatowego – rozumienie tekstu pisanego
4.3. Typy zadań testowych
4.4. Wskazówki dla przygotowujących się do części C egzaminu certyfikatowego
4.5. Przykładowe zadania
5. Pisanie
5.1. Standardy wymagań egzaminacyjnych
5.1.1. Ogólny opis umiejętności
5.1.2. Opis umiejętności formułowania wypowiedzi pisemnych
5.1.3. Rodzaje tekstów
5.1.4. Role komunikacyjne
5.2. Budowa części D egzaminu certyfikatowego – pisanie
5.2.1. Budowa zestawów egzaminacyjnych
5.2.2. Opis form wypowiedzi pisemnych
5.3. Wskazówki dla przygotowujących się do części D egzaminu certyfikatowego
5.4. Kryteria oceny
5.5. Przykładowe tematy prac pisemnych
6. Mówienie
6.1. Standardy wymagań egzaminacyjnych
6.1.1. Ogólny opis umiejętności
6.1.2. Rodzaje wypowiedzi
6.1.3. Role komunikacyjne
6.2. Budowa części E egzaminu certyfikatowego – mówienie i typy zadań
6.2.1. Budowa zestawów egzaminacyjnych
6.2.2. Opis form wypowiedzi ustnych
6.3. Przykładowe zadania
6.4. Wskazówki dla przygotowujących się do części E egzaminu certyfikatowego
6.5. Przykładowe zestawy zadań
7. Przykładowy test i zestawy egzaminacyjne
Część A – rozumienie ze słuchu
Część B – poprawność gramatyczna
Część C – rozumienie tekstu pisanego
Część D – pisanie
Część E – mówienie
8. Klucz i transkrypcje nagrań
Klucz do zadań
Klucz do przykładowych zadań
Klucz do przykładowego testu egzaminacyjnego
Transkrypcje nagrań
Transkrypcje nagrań do przykładowych zadań
Transkrypcje nagrań do przykładowego testu egzaminacyjnego