NOM
New product
Warning: Last items in stock!
Availability date:
Title | Przedsiębiorczość. O trudnościach w aplikacji teorii |
Author | Maria Nawojczyk |
Publisher | Zakład Wydawniczy NOMOS |
Published | 2009 |
Size | A-5 |
Cover | paperback |
Number of pages | 255 |
Language version | Polish |
ISBN/ISSN/ISMN | 978-83-60490-99-0 |
Zamierzenie autorki jest bardzo ambitne. Oddaje je bardzo czytelna struktura książki. W pierwszych dwóch rozdziałach ukazana została istota przedsiębiorczości gospodarczej oraz miejsce tej problematyki w naukach społecznych. W następnych – to szerokie pole problemowe jest wyraźnie zawężone i aplikowane do ukazania specyfiki kształtującej się przedsiębiorczości w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, głównie zaś we współczesnej Polsce. [...] Wyniki przeprowadzonych przez autorkę badań empirycznych wyraźnie osadzone są też w konkretnej społecznej przestrzeni, jaką jest nasza rodzima rzeczywistość, a także w konkretnym czasie historycznym – w latach ustrojowej transformacji.
[Z recenzji prof. dra hab. Ryszarda Borowicza]
Należy pochwalić śmiałą koncepcję tego wydawniczego przedsięwzięcia. Polega ona na dokonaniu przeglądu bardzo obfitej i bogatej, głównie zagranicznej, literatury przedmiotu oraz zarysowaniu o charakterze badawczym obrazu polskiej mikroprzedsiębiorczości transformującej się gospodarki. [...] Jest to imponujący ciąg dowodów na erudycyjne opanowanie starej i nowoczesnej myśli ekonomicznej oraz tego nurtu w socjologii, który stanowi socjologię gospodarki, w książce nazwaną przez autorkę socjologią ekonomiczną.
[Z recenzji prof. dra hab. Kazimierza Doktóra]
Maria Nawojczyk, doktor socjologii, pracownik Wydziału Humanistycznego AGH w Krakowie. Jej zainteresowania obejmują zagadnienia z zakresu socjologii ekonomicznej, socjologii pracy i zarządzania, zarządzania międzykulturowego, metodologii, statystyki oraz metod ilościowych w socjologii. W latach 1996-2001 przewodnicząca Oddziału Toruńskiego PTS.