MI
New product
Prezentację wyników badań nad recepcją muzyki francuskiej na ziemiach polskich w latach 1850-1914 podzielono na dwie części. W mojej książce wydanej w roku 1999 pod tytułem "Muzyka francuska w Polsce w II połowie XIX wieku" udzieliłam odpowiedzi na pytania (co, gdzie, kiedy, kto, dlaczego?) dotyczące obecności repertuaru francuskiego w teatrach, salach koncertowych, na estradach szkolnych...
Warning: Last items in stock!
Availability date:
Title | Recepcja muzyki francuskiej w Polsce w II połowie XIX wieku |
Subtitle | W kontekście idei estetycznych epoki |
Author | Małgorzata Woźna-Stankiewicz |
Publisher | Musica Iagellonica |
Published | 2003 |
Size | B-5 |
Cover | paperback |
Number of pages | 596 |
Language version | Polish |
ISBN/ISSN/ISMN | 83-7099-128-9 |
Prezentację wyników badań nad recepcją muzyki francuskiej na ziemiach polskich w latach 1850-1914 podzielono na dwie części. W mojej książce wydanej w roku 1999 pod tytułem "Muzyka francuska w Polsce w II połowie XIX wieku" udzieliłam odpowiedzi na pytania (co, gdzie, kiedy, kto, dlaczego?) dotyczące obecności repertuaru francuskiego w teatrach, salach koncertowych, na estradach szkolnych, w salonach i kościołach oraz scharakteryzowałam kulturowo-społeczne konteksty jego funkcjonowania i podstawowe formy przekazywania infromacji na jego temat. W niniejszej książce główne pytanie badawcze to: jak Polacy odbierali twórczość francuską (utwory muzyczne oraz teksty o muzyce) i dlaczego w taki, a nie inny sposób? Kontynuuję również dokumentowanie wykonań dzieł muzyki francuskiej (Aneks, cz. I, III-VII) i przedstawiam po raz pierwszy spis tłumaczeń na język polski francuskich tekstów o muzyce i wykaz tego rodzaju prac recenzowanych przez Polaków (Aneks, cz. IX-X).
[fragment wstępu]