
Indeks: BAH
Marka: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce
Indeks: BAH
Marka: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce
Indeks: VEGE-93278503
Marka: Hatteria.pl
Indeks: BAH87495343
Marka: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce
Indeks: BAH
Marka: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce
Indeks: BAH87495381
Marka: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce
Książka zawiera z pewnością istotne treści naukowe, gdyż podnosi problem istnienia człowieka w stosunku do różnych mediów, w tym historycznych, aż do czasów mediów elektronicznych. Tekst jest również dobrym historycznym przeglądem poglądów myślicieli, którzy nawiązywali do medium, nawet jeśli nie używali tego pojęcia. Analiza, jaką podejmuje Wacław Branicki, pokazuje, jak uniwersalne i ważne w antropologii filozoficznej jest medium. Autor analizuje m.in. ciekawą myśl o wielowarstwowości świadomości, co wynika z procesualności obecności. Jest to jeden z najważniejszych tematów książki, gdyż na tle transcendentalizmu łączy się w nim zagadnienie medium z problematyką istnienia.
Z recenzji dr. hab. Michała Ostrowickiego [Sidey Myoo]
Autor podejmuje problemy fundamentalne, ale także bardzo aktualne: wskazuje, bada i analizuje różnorakie związki, zależ noś ci i relacje na styku mediów, komunikacji, podmiotowości, toż samości, autentyczności, informacji i wiedzy, podkreślając przy tym rolę aktywności epistemicznej i epistemologicznej w rozbijaniu i scalaniu, a w efekcie ewolucji autentyczności osobowej. Jednocześnie interesująco i kompetentnie określa rolę medialności i mediów w jej konstytuowaniu. Autor rozpatruje tę problematykę w aspekcie ontologicznym, epistemologicznym i aksjologicznym; ostatecznie wymiar etyczny okazuje się najważniejszy: odpowiedzialność – za Drugiego i samoodpowiedzialność – za siebie to kolejne kluczowe pojęcia monografii. Opublikowanie książki Wacława Branickiego może stać się istotnym, zauważ onym i szeroko komentowanym wydarzeniem, przynajmniej dla dość już znacznego i stale poszerzającego się kręgu osób profesjonalnie zainteresowanych problematyką medialności. Piszę o „wydarzeniu istotnym”, bowiem praca doktora Branickiego pozytywnie wyróżnia się głębią , szerokością i oryginalnością ujęcia tych niełatwych, a przecież naprawdę ważnych i – jak sądzę – wciąż zyskujących na randze problemów.
Z recenzji dr. hab. Jana Pleszczyńskiego
Wacław Branicki – uzyskał doktorat z filozofii na Uniwersytecie Jagiellońskim; obecnie pracuje jako adiunkt w Katedrze Kulturoznawstwa i Filozof i na Wydziale Humanistycznym Akademii Górniczo-Hutniczej (AGH) w Krakowie. Jego zainteresowania naukowe dotyczą filozofii i kultury mediów, a w szczególności tożsamości i autentyczności osobowej kształtowanych w środowiskach nowych mediów. Jest autorem artykułów na ten temat oraz książki Tożsamość a wirtualność (2009).
Opis
Specyficzne kody
Indeks: NOM76884707
Marka: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: UNI24217762
Marka: TAiWPN Universitas
Indeks: NOM
Marka: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: NOM76885551
Marka: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: VEGE-76881416
Marka: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: NOM76884226
Marka: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: NOM76885407
Marka: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: ANT-2451
Marka: TAiWPN Universitas
Indeks: NOM88508342
Marka: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: NOM76885889
Marka: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: NOM
Marka: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: NOM76880129
Marka: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: ANT-915
Marka: Pozostałe
Indeks: NOM76884905
Marka: Zakład Wydawniczy Nomos