
Indeks: BAH
Marka: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce
Indeks: BAH
Marka: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce
Indeks: VEGE-93278503
Marka: Hatteria.pl
Indeks: BAH87495343
Marka: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce
Indeks: BAH
Marka: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce
Indeks: BAH87495381
Marka: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce
Bohaterowie prezentowanych opowiadań borykają się z problemami, rozwiązują je i zachęcają do myślenia. Pozwalają dziecku uwierzyć w sukces.
Odbiorcy bajek to uczniowie specjalnej szkoły podstawowej w wieku 8–14 lat z zaburzeniami emocjonalnymi – dzieci mające kłopoty z nauką, tj. mniej zdolne, zaniedbane wychowawczo, odrzucone (w domu rodzinnym, w szkole, w grupie rówieśniczej).
W prezentowanych w tomiku bajkach – będących podstawą mojej pracy z dziećmi - wykorzystałam rym, stąd ich nazwa – bajki rymowane. Rym miał pełnić funkcję głównie instrumentacyjną, która polegała na wprowadzeniu bogatszej postaci dźwiękowej.
Bohaterowie prezentowanych opowiadań borykają się z problemami, rozwiązują je i zachęcają do myślenia. Pozwalają dziecku uwierzyć w sukces. Odbiorcy moich bajek to uczniowie specjalnej szkoły podstawowej w wieku 8–14 lat z zaburzeniami emocjonalnymi – dzieci mające kłopoty z nauką, tj. mniej zdolne, zaniedbane wychowawczo, odrzucone (w domu rodzinnym, w szkole, w grupie rówieśniczej).
W publikacji przedstawiam gotowe scenariusze, dzięki którym osiągnęłam zamierzone cele. Każdy z nich był wielokrotnie sprawdzony w praktyce. Pomocne w pracy były rysunki przygotowane według własnego pomysłu. Bajki te napisałam z myślą o nauczycielach-wychowawcach, nauczycielach szkół specjalnych, bibliotekarzach, pedagogach szkolnych oraz tych wszystkich, którzy mają do czynienia z dziećmi i młodzieżą.
„[…] opiniowaną książkę uważam za bardzo wartościową merytorycznie, potrzebną i pożyteczną społecznie, a przy tym pilnie oczekiwaną przez wychowawców różnego rodzaju świetlic terapeutycznych i środowiskowych, pedagogów specjalnych, pedagogów szkolnych, logopedów i innych terapeutów. Jej Autorce – Pani Agnieszce Łabie – chciałabym tą drogą pogratulować udanego przedsięwzięcia i podziękować za trud włożony w jej przygotowanie. Chciałabym pogratulować Pani zarówno koncepcji metodologicznej, jak i udanej próby rozbudzenia zainteresowania poruszaną problematyką nie tylko u nauczycieli, wychowawców i terapeutów, ale może i rodziców, którzy często nie wiedzą, jak radzić sobie z problemami dzieci tak wyjątkowych, jak dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, które często wymagają wsparcie i pomocy z zewnątrz”.
dr E. M. Minczakiewicz
(fragment recenzji)
SPIS TREŚCI:
Wprowadzenie
Biblioterapia i jej możliwości
Konwencja bajek
Czym jest biblioterapia?
Doświadczenia własne w postępowaniu biblioterapeutycznym
Bibliografia
Bajki rymowane
Charakterystyka bajek
Grzyb Borowik
Wielbłąd Fu-Fu
Stonoga Petronela
Żyrafa i jej niezwykła szyja
Żółw Czesiek
Owca MAŁA, która czynu WIELKIEGO dokonała
Dwie dżdżownice
Byzio i Gizio
Mrówka Matylda
Koza Klementyna
Zebry dwie
Ośmiornica Andżelina
Kogutek Biały
Papuga Pelagia
Myszki dwie
Piłki
Pszczółka Mela
Kredki
Charakterystyka scenariuszy
Rysunki pomocnicze
ISBN 978-83-7587-377-1
Opis
Specyficzne kody
Indeks: ANT-3228
Indeks: MJE93705412
Marka: Małe Jeżyki
Indeks: MJE64429972
Marka: Małe Jeżyki
Indeks: IMP
Marka: Impuls
Indeks: ANT
Marka: Pozostałe
Indeks: IMP73087859
Marka: Impuls
Indeks: ANT
Marka: Pozostałe
Indeks: ANT-4687-Z
Marka: Pozostałe
Indeks: ANT-3175
Marka: Stentor
Indeks: ANT-1982
Marka: TAiWPN Universitas
Indeks: NOM76885728
Marka: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: ANT
Marka: Pozostałe
Indeks: ANT
Marka: Pozostałe
Indeks: BYT88587579
Marka: WSEiA w Bytomiu
Indeks: ANT-2676
Marka: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (WSiP)