Jesteś u nas pierwszy raz? Kupon rabatowy czeka w koszyku. Zapraszamy

  • przez:
    - koszyk (z rejestracją lub bez)
    - e-mail (z podaniem nr telefonu)
    - whatsapp (na stronie produktu)
  • - Kurier Pocztex: 15 zł
    - Paczkomaty Inpost: 18 zł
    *Płatność przy odbiorze: dopłata 5 zł

    - Odbior osobisty w Krakowie: 0 zł

Indeks: BAH

Marka: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce

BAHA'U'LLAH I NOWA ERA. WPROWADZENIE DO WIARY BAHA'I J.E. Esselmont

(4)
Książka Baha'u'llah i Nowa Era przetłumaczona została na język polski przez Lidię Zamenhof, córkę znanego twórcy międzynarodowego języka Esperanto. Zetknąwszy się po raz pierwszy z wiarą baha'i podczas Światowego Kongresu Esperantystów, została ona później gorącym wyznawcą tej wiary, stając się prawdopodobnie pierwszą bahaitką w Polsce.
5,00 zł
Więcej

Indeks: VEGE-93278503

Marka: Hatteria.pl

ZWIERZĘCY BRACIA. ROZWAŻANIA O ETYCZNYM ŻYCIU Edgar Kupfer-Koberwitz

(1)
"Zwierzęcy bracia" to refleksja na temat życia etycznego i jednocześnie namiętny apel przeciwko obojętnemu i okrutnemu traktowaniu zwierząt, napisany ponad 70 lat temu przez byłego więźnia obozu koncentracyjnego w Dachau, wegetarianina Edgara Kupfer-Koberwitza. Dodatkowy kod rabatowy dostępny na stronie: www.infovege.com
25,00 zł
Więcej
Wszystkie bestsellery
DWA ZAPOMNIANE UTWORY NA FORTEPIAN Fryderyk Chopin
  • DWA ZAPOMNIANE UTWORY NA FORTEPIAN Fryderyk Chopin

Fryderyk Chopin: DWA ZAPOMNIANE UTWORY NA FORTEPIAN

PWM6421S

Publikacja zawiera dwa utwory Fryderyka Chopina : Walc Es-dur i Walc a-moll na fortepian solo. Pochodzą ze zbiorów Konserwatorium Paryskiego .

17,00 zł
Brutto
Ilość

Opis

WALC ES-DUR

Wydanie Walca Es-dur opiera się na autografie (bez sygnatury) ze zbiorów Konserwatorium Paryskiego. Utwór został po raz pierwszy opublikowany w kwietniu 1955 przez wydawnictwo Francis, Day & Hunter w Londynie pod tytułem „Waltz in E flat" (z komentarzem M. J. E. Browna).
Rękopis utworu ofiarował Konserwatorium Paryskiemu Joseph Gaillard, syn bankiera Emila Gaillarda (1821-1902), ucznia i przyjaciela Chopina, któremu kompozytor poświęcił Mazurek a-moll, wydany bez liczby opusowej u J. Chabala w Paryżu w 1841. Autograf Walca Es-dur. jakkolwiek nie opatrzony dedykacją, jest przez Chopina podpisany oraz datowany: „Paris le 20 Juillet 1840". Jest zatem więcej niż prawdopodobne, że kompozytor podarował rękopis E, Gaillardowi, a może nawet utwór ten specjalnie dlań napisał. Chopin nie zatytułował autografu, ograniczając się tylko do oznaczenia zasadniczego tempa utworu jako Sostenuto. Tytuł Walc został więc wprowadzony przez wydawcę, jednakże melo-rytmiczny styl utworu, jego forma i charakter wyrazowy, tak bliskie Walcowi f-moll op. 70 nr 2, pochodzącemu z tych samych lat, nie pozostawiają wątpliwości, że mamy tu do czynienia z walcem, i to z walcem lirycznym, utrzymanym w nastroju „valse melancolique", a ujętym w miniaturowy kształt typowej „kartki do albumu". Przy całej swej prostocie gaillardowski Walc Es-dur wykazuje szereg wyróżniających się znamion indywidualnego stylu Chopinowskiego.

Poza łukami frazowymi i określeniem podstawowego tempa utworu jako Sostenuto autograf zawiera tylko jedną wskazówkę interpretacyjną: znak crescenda w t. 22-23 (powtórzony w druku w t. 30-31). Pozostałe oznaczenia (agogiczne, dynamiczne i pedalizacyjne) pochodzą od obecnego wydawcy.

WALC A-MOLL

Podstawę wydania Walca a-moll stanowi autograf z Bi­blioteki Konserwatorium Paryskiego (sygnowany M. S. 119). Pierwszą wiadomość o nim zamieścił J. G. Prodhomme w artykule opublikowanym w styczniu 1939 w „The Musical Quarterly". Utwór ukazał się drukiem dopiero w maju 1955 nakładem paryskiego czasopisma „La Revue Musicale" (Richard-Masse, Editeurs). Wstęp do owej publikacji, zatytułowanej „Une Walse inedite de Chopin", a zawierającej również faksymile rękopisu, opublikowali Suzanne i Denis Chainaye.
Autograf, na który składają się szkice i czystopis, został ofiarowany Bibliotece w 1901 przez członka rodziny Rothschildów. Z paryskimi Rothschildami Chopin przyjaźnił się — jak wiadomo — już od 1832. Baronowa Nathanielowa de Rothschild, z domu Charlotte de Rothschild (1825-1899) była uczennicą Chopina do 1847. Została też przez niego obdarzona szeregiem autografów i dedykacji, wśród których wyróżniają się właśnie adskrypcje walców (rękopis Walca As-dur op. 69 nr 1 i wydanie Walca cis-moll op. 64 nr 2). Rękopis Walca a-moll nie posiada niestety ani dedykacji ani daty, nie został też przez Chopina podpisany. Jest to drobiazg kompozytorski, naszkicowany niemal bez kreśleń, jak gdyby jednym pociągnięciem pióra, a następnie z bardzo nielicznymi zmianami starannie przepisany. Odchyla się nieco od formy i stylu pozostałych walców Chopinowskich: jest mniej rozbudowany i zróżnicowany, jest też dość wydatnie folkloryzowany elementami rytmów mazowieckich i lendlerowych figur melodycznych, a więc zwrotów używanych w walcach Chopina z niezwykłą powściągliwością i dyskrecją, zwłaszcza w tych, które artysta przeznaczył do druku i które podniósł do rangi poematu tanecznego, wyposażonego w silniej przestylizowane i bardziej kunsztowne środki wyrazu. Zestawiając szkic z czystopisem, można zaobserwować, jak kompozytor usiłował złagodzić jaskrawość mazurkowej formuły rytmicznej przez rezygnację z wypunktowania wartości ósemkowych, widocznych jeszcze w t. 9 i 10 szkicu. Niektóre pomysły melodyczne utworu oraz jego tonacja (częsta w mazurkach Chopina, wyjątkowa w walcach) wraz z charakterystycznymi zboczeniami do C-dur i A-dur przypominają sławny, barwiony liryczną słowiańską nutą Chopinowski Walc a-moll op. 34 nr 2. skomponowany przypuszczalnie w Wiedniu w 1831. Obecnie publikowany Walc mógł być jego „zapowiedzią" i powstać wcześniej, może jeszcze w Polsce, co poniekąd tłumaczyłoby spolszczony tytuł czystopisu, dający się odczytać jako „Walec" lub „Walse". Tego rodzaju pisownia — nie spotykana w pozostałych manuskryptach walców Chopina, tytułowanych wyłącznie „Valse" lub „Tempo di Valse" — była dość często praktykowana w walcach polskich kompozytorów doby przedchopinowskiej. Nie da się mimo wszystko całkowicie wykluczyć pochodzenia utworu z późniejszego okresu twórczości Chopina, za czym z kolei przemawiałby fakt, że autograf znalazł się w rękach paryskich Rothschildów.

Autograf nie posiada poza oznaczeniem tempa (All [egre] - tto) i łukowaniem żadnych innych znaków i wskazówek interpretacyjnych. Łuki frazowe, pominięte w t. 9-16 rękopisu lub notowane niekiedy niedokładnie i niekonsekwentnie (zapewne w wyniku pośpiechu), zostały w niniejszym wydaniu uzupełnione i zmodyfikowane. Dodano również brakujące składniki akordów lewej ręki, z odpowiednim wyodrębnieniem graficznym w nutach. Ponadto wprowadzono znaki agogiczne, dynamiczne i pedalizacyjne.

Andrzej Koszewski

Szczegóły produktu
PWM6421S

Opis

Tytuł
Dwa zapomniane utwory na fortepian
Autor
Fryderyk Chopin
Redakcja
Andrzej Koszewski
Wydawnictwo
PWM (Polskie Wydawnictwo Muzyczne)
Miejsce wydania
Kraków (Małopolska)
Rok wydania
2011
Seria
Fortepian
Format
N4 stoj. 235x305
Oprawa
MK-miękka
Liczba stron
12
Wersja językowa
polsko-angielska
Numer wydania
10
ISBN/ISSN/ISMN
979-83-2740-0480-4
EAN/UPC
97983274004804
Stan
nowy
Czas wysyłki
3 -5 dni od momentu dyspozycji wysyłki lub płatności
GPSR
Polskie Wydawnictwo Muzyczne, al. Krasińskiego 11a, 31-111 Kraków, PL, e-mail: pwm@pwm.com.pl

Specyficzne kody

UPC
979027400480
EAN13
9790274004804
Komentarze (0)
Oceń
20 innych produktów w tej samej kategorii:

Indeks: PWM11399

Marka: Polskie Wydawnictwo Muzyczne (PWM)

DERWID. PIOSENKI TANECZNE NA GŁOS I FORTEPIAN. ZESZYT 1 Witold Lutosławski

(0)
Piosenki taneczne” Derwida (Witolda Lutosławskiego) to dwuzeszytowe wydanie 33 utworów rozrywkowych, powstałych w latach 50. i 60. ubiegłego stulecia na potrzeby Polskiego Radia. Większość z nich rozproszona była w różnych antologiach, a dwa wydane zostały po raz pierwszy. Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,00 zł.
21,00 zł 35,00 zł
Więcej

Indeks: MI

Marka: Musica Iagellonica

RECEPCJA MUZYKI FRANCUSKIEJ W POLSCE W II POŁOWIE XIX WIEKU Małgorzata Woźna-Stankiewicz

(0)
Prezentację wyników badań nad recepcją muzyki francuskiej na ziemiach polskich w latach 1850-1914 podzielono na dwie części. W mojej książce wydanej w roku 1999 pod tytułem "Muzyka francuska w Polsce w II połowie XIX wieku" udzieliłam odpowiedzi na pytania (co, gdzie, kiedy, kto, dlaczego?) dotyczące obecności repertuaru francuskiego w teatrach, salach...
40,00 zł
Więcej

Indeks: PWM5953/2023

Marka: Polskie Wydawnictwo Muzyczne (PWM)

SZKOŁA NA KLARNET. CZĘŚĆ 1 Tadeusz Hejda

(0)
Szkoła na klarnet. Część 1 to podręcznik, który wprowadza uczniów w świat gry na klarnecie. Zawiera ćwiczenia i etiudy, które mają na celu rozwój techniki gry na klarnecie. Materiał jest usystematyzowany w logiczny sposób, co ułatwia naukę i pozwala na stopniowe rozwijanie umiejętności. Przeznaczony jest dla klarnecistów na początkowym i...
52,00 zł
Więcej
Zobacz także

Śledź nas na Facebooku