Indeks: BAH
Wydawca: Wydawnictwo Bahá'í
Zamawianie
Dostawa
Indeks: BAH
Wydawca: Wydawnictwo Bahá'í
Indeks: VEGE-93278503
Wydawca: Hatteria.pl
Indeks: BAH87495343
Wydawca: Wydawnictwo Bahá'í
Indeks: BAH87495329
Wydawca: Wydawnictwo Bahá'í
Indeks: BAH
Wydawca: Wydawnictwo Bahá'í
Książka Agnieszki Wątorek stanowi cenny wkład w badania nad rozwojem mowy i jej zaburzeniami u dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim.
Autorka podjęła się trudnego i pracochłonnego zadania analizowania języka dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną, uwzględniając umiejętności leksykalne, gramatyczne i narracyjne w tej grupie klinicznej na dwóch podgrupach wiekowych 8 i 10 latków. Podjęła się realizacji tego zadania dobierając bardzo starannie narzędzia diagnostyczne, a także wykorzystując znakomicie zaplanowany projekt badań porównawczych, obejmujący trafnie dobrane dwie grupy kontrolne: dzieci sprawnych intelektualnie na tym samym poziomie wieku oraz dzieci sprawne intelektualnie, ale na tym samym poziomie rozwoju umysłowego, co dzieci z LNI. Pozwoliło to autorce dokonać optymalnej analizy różnic między dziećmi z LNI i sprawnymi intelektualnie. Taka metodologia badań jest unikalna wśród projektów prowadzonych w Polsce i nadaje pracy bardzo wysoki poziom z perspektywy jakości badań empirycznych.
Należy uznać przeprowadzone badania empiryczne za pierwsze tak kompleksowe ujęcie w Polsce i ocenić uzyskane wyniki za niezwykle istotne i nowatorskie dla dotychczasowego stanu wiedzy na temat kompetencji językowych dzieci z LNI.
Z recenzji prof. dr hab. Grażyny Krasowicz-Kupis
Godny uznania jest sposób prezentowania przez autorkę uzyskanych wyników badań – precyzyjny, klarowny, napisany piękną polszczyzną. Nie do przecenienia są także walory praktyczne recenzowanej pracy. Niektóre efekty badań mogą być z powodzeniem wdrożone do praktyki, np. opracowania odrębnej podstawy programowej i odpowiednich podręczników dla dzieci z lekką niepełnosprawnością umysłową, modyfikacji programów nauczania przedmiotowego, czy wypracowania specjalnej metodyki kształcenia.
Stwierdzam, że książka Agnieszki Wątorek stanowi cenny wkład w badania nad rozwojem mowy i jej zaburzeniami u dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Jest to publikacja świadcząca o pracowitości i solidności badawczej autorki. Łączy w sobie wyważoną refleksję teoretyczną i precyzyjną analizę umiejętnie zebranego materiału badawczego.
Z recenzji dra hab. Stanisława Milewskiego, prof. UG
O autorze:
AGNIESZKA WĄTOREK – doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa. Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie (pedagogika specjalna, logopedia, nowoczesne kierowanie i zarządzanie oświatą), Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie (neurologopedia) oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego (językoznawstwo – studia III-go stopnia). Zajmuje się edukacją, terapią i wspieraniem aktywności twórczej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Jest animatorką działalności artystycznej dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, autorką scenariuszy sztuk teatralnych dla najmłodszych oraz współorganizatorką imprez kulturalnych służących integracji dzieci niepełnosprawnych ze środowiskiem lokalnym.
Dane szczegółowe:
Specyficzne kody
Chwilowo nie możesz polubić tej opinii
Zgłoś komentarz
Zgłoszenie wysłane
Twoje zgłoszenie nie może zostać wysłane
Napisz swoją opinię
Recenzja została wysłana
Twoja recenzja nie może być wysłana
Indeks: IMP
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Indeks: ANT-3175
Wydawca: Stentor
Indeks: ANT-3326
Wydawca: Pozostałe
Indeks: MJE93705412
Wydawca: Małe Jeżyki
Indeks: IMP
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Indeks: ANT-2124
Wydawca: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (WSiP)
Indeks: IMP
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Indeks: ANT-4547-Z
Wydawca: Pozostałe
Indeks: ANT-731
Indeks: ANT-3166
Wydawca: Pozostałe
Indeks: MJE93705498CD
Wydawca: Małe Jeżyki
Indeks: TER-JAK32
Wydawca: Krakowskie Tow. Popularyzow. Wiedzy o Komunik. Językow. Tertium
Indeks: BYT88587579
Wydawca: WSEiA w Bytomiu
Indeks: AKA
Wydawca: Wydawnictwo Avalon
Książka Agnieszki Wątorek stanowi cenny wkład w badania nad rozwojem mowy i jej zaburzeniami u dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim.
check_circle
check_circle