
Indeks: BAH
Wydawca: Wydawnictwo Bahá'í
Zamawianie
Dostawa
Indeks: BAH
Wydawca: Wydawnictwo Bahá'í
Indeks: VEGE-93278503
Wydawca: Hatteria.pl
Indeks: BAH87495343
Wydawca: Wydawnictwo Bahá'í
Indeks: BAH87495329
Wydawca: Wydawnictwo Bahá'í
Indeks: BAH
Wydawca: Wydawnictwo Bahá'í
Poszczególne teksty stanowią prezentację analiz dokonywanych w ramach tradycji intelektualnej różnych specjalności i subdyscyplin socjologicznych oraz innych nauk społecznych (filozofii, historii, kulturoznawstwa, psychologii, filologii).
Ideą spajającą wszystkie teksty są trzy hasła, będące jednocześnie tytułem książki: tożsamość, nowoczesność, stereotypy.
Wyznaczające obszar dociekań poznawczych pojęcia „tożsamości”, „stereotypów”, „nowoczesności” różnią status ontologiczny i zakresy semantyczne. Najszersza znaczeniowo jest „nowoczesność” (używana przez autorów zamieszczonych tekstów również w formułach późnej, zradykalizowanej nowoczesności czy ponowoczesności), która stanowi, mniej lub bardziej wyraźnie zaznaczony, kontekst społeczno-kulturowy większości rozważań. Nowoczesność w omawianym ujęciu jest więc pojmowana zarówno jako zjawisko o charakterze przestrzenno-czasowym, posiadającym określone właściwości, ale także jako pewna rama konceptualna, przez pryzmat której dokonuje się opisu i analizy problemów społecznych. Z oczywistych względów refleksja obecna w tomie dotyczy głównie dynamiki przeobrażeń tożsamościowych obserwowanych aktualnie w życiu społecznym, choć wątek ten nie wyczerpuje spektrum zjawisk identyfikowanych ze współczesnością.
(fragment Wstępu, s.8)
Na publikację składają się, oprócz wstępu, dwadzieścia trzy artykuły uporządkowane w trzech częściach książki, przy czym dodatkowo część pierwsza składa się z trzech, a część druga z dwóch rozdziałów. Wyróżnione części odnoszą się do trzech elementów składowych tytułu: tożsamość, nowoczesność, stereotypy. Poszczególne teksty stanowią prezentację analiz dokonywanych w ramach tradycji intelektualnej różnych specjalności i subdyscyplin socjologicznych oraz innych nauk społecznych (filozofii, historii, kulturoznawstwa, psychologii, filologii). Znajdziemy wśród nich artykuły o charakterze teoretycznym, inne oparte są na badaniach empirycznych, dokonywanych w różnych tradycjach badawczych. Ideą spajającą wszystkie teksty są trzy hasła, będące jednocześnie tytułem książki: tożsamość, nowoczesność, stereotypy.
Dane szczegółowe:
Chwilowo nie możesz polubić tej opinii
Zgłoś komentarz
Zgłoszenie wysłane
Twoje zgłoszenie nie może zostać wysłane
Napisz swoją opinię
Recenzja została wysłana
Twoja recenzja nie może być wysłana
Indeks: NOM60490023
Wydawca: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: ANT-5388-R
Wydawca: Książka i Wiedza (KiW)
Indeks: NOM6049004X/A-0.3
Wydawca: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: ANT-3140
Wydawca: Znak - Społeczny Instytut Wydawniczy
Indeks: ANT
Wydawca: Pozostałe
Indeks: AKA
Wydawca: Księgarnia Akademicka
Indeks: ANT-2050
Wydawca: Axel Springer Polska
Indeks: ANT-2366
Wydawca: Świat Książki
Indeks: BAH87495255
Wydawca: Wydawnictwo Bahá'í
Indeks: ANT
Wydawca: Wydawnictwo Karmelitów Bosych
Indeks: BAH87495510
Wydawca: Wydawnictwo Bahá'í
Indeks: ANT-3203
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Poszczególne teksty stanowią prezentację analiz dokonywanych w ramach tradycji intelektualnej różnych specjalności i subdyscyplin socjologicznych oraz innych nauk społecznych (filozofii, historii, kulturoznawstwa, psychologii, filologii).
Ideą spajającą wszystkie teksty są trzy hasła, będące jednocześnie tytułem książki: tożsamość, nowoczesność, stereotypy.
check_circle
check_circle