
Indeks: BAH
Wydawca: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce
Indeks: BAH
Wydawca: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce
Indeks: VEGE-93278503
Wydawca: Hatteria.pl
Indeks: BAH87495343
Wydawca: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce
Indeks: BAH
Wydawca: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce
Indeks: BAH87495381
Wydawca: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce
Polityka i antropologia. Praktyka integrowania Bergitka Roma w karpackich wioskach w Polsce.
Porusza tematykę integracji społecznej, skupiając się na społeczności Bergitka Roma w Polsce i analizując ją z perspektywy politycznej i antropologicznej.
Autor uchronił się od naiwności kryjącej się za postawami, prowadzącymi do niewrażliwości na kwestie zaangażowania badacza w badaną rzeczywistość. Bardzo starannie ujawnił zawiłości relacji i sytuacji badawczej, charakteryzującej w szczególnym stopniu studia nad „romskim problemem”. Podjął zadanie trudne i dla naukowca, zwłaszcza młodego, niebezpieczne – wziął na warsztat wielopoziomowe zjawisko porozumiewania się i (raczej) nieporozumiewania się Romów i nie-Romów we współczesnej rzeczywistości społecznej i politycznej. Z wielką odwagą teoretyka i badacza terenowego podnosi kwestie trudne, budzące niepokój. O nich mówi się często unikając wejścia w sedno sprawy, pomijając wiele niewygodnych wątków. Często mówi się o nich ogólnikami, frazesami, politycznie poprawnymi formułami i pustymi hasłami, w gruncie rzeczy patrząc w okno, a nie problemowi w oczy.
Z recenzji prof. dr hab. Ewy Nowickiej
Autor pokazuje dobry warsztat antropologiczny i dużą wrażliwość na problemy pojawiające się w terenie. Zapoznaje czytelnika nie tylko z przyjętym przez siebie poglądem na to, jaki jest status badań antropologicznych, ale także na relację między badaczem a badanymi, na dylematy etyczne pojawiające się w tej specyficznej interakcji. Można powiedzieć, że mamy do czynienia z zaproszeniem do antropologii refleksyjnej, zaangażowanej. Na kartach książki przeplatają się refleksje Autora nad własną praktyką antropologiczną, nad jego usytuowaniem względem rozmówców z pogłębionymi opisami kontekstu, który je wywołuje. Tym samym nie są to jedynie próby „teoretyzowania”, tylko dobrze ugruntowane w terenie przemyślenia.
Z recenzji dr hab. Katarzyny Warmińskiej
O autorze:
Maciej Witkowski jest antropologiem i psychologiem kulturowym, członkiem European Association of Social Anthropologists. Pracuje jako adiunkt w Katedrze Socjologii Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Od kilkunastu lat zajmuje się problematyką integrowania Romów w Polsce i innych krajach oraz metodologią badań kulturowych w różnych obszarach nauk społecznych. Brał udział w licznych antropologicznych badaniach terenowych poświęconych problematyce funkcjonowania mniejszości etnicznych w Europie Wschodniej. Jest autorem książki Menedżer czy antropolog? Jak powstaje dyskurs w międzykulturowym marketingu i zarządzaniu (2007).
Opis
Specyficzne kody
Indeks: PTL87266288
Wydawca: Polskie Towarzystwo Ludoznawcze (PTL)
Indeks: ANT-3058
Wydawca: Państwowy Instytut Wydawniczy (PIW)
Indeks: NOM76885964
Wydawca: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: PTL
Wydawca: Polskie Towarzystwo Ludoznawcze (PTL)
Indeks: PTL87266929
Wydawca: Polskie Towarzystwo Ludoznawcze (PTL)
Indeks: NOM76881584
Wydawca: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: ANT-1996
Wydawca: Dom Wydawniczy Rebis
Indeks: ANT-5209-M
Wydawca: P. Wydawnicze Rzeczpospolita SA
Indeks: NOM
Wydawca: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: ANT-4784-A
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Indeks: PTL87266912
Wydawca: Polskie Towarzystwo Ludoznawcze (PTL)
Indeks: NOM
Wydawca: Zakład Wydawniczy Nomos