
Indeks: BAH
Wydawca: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce
Indeks: BAH
Wydawca: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce
Indeks: VEGE-93278503
Wydawca: Hatteria.pl
Indeks: BAH87495343
Wydawca: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce
Indeks: BAH
Wydawca: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce
Indeks: BAH87495381
Wydawca: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce
Praca Autorki stanowi cenny wkład w rozwój nie tylko polskich badań nad rozwijającym się społeczeństwem medialnym oraz jego związkami z całym systemem medialnym, ale również może być interesującym źródłem do dalszych badań w tym kierunku. Jej ustalenia mają także wartość praktyczną dla rozwoju i funkcjonowania rodzimej mediosfery. [...] Książka ukazuje nie tylko nowe perspektywy i kierunki myślenia o polskich mediach, ale stwarza możliwość ich współmiernego potraktowania w stosunku do mediów europejskich, jak i systemów mediów globalnych.
[Z recenzji dra hab. Ignacego Fiuta]
Monografia dr Aleksandry Wagner jest ważnym socjologicznym przedsięwzięciem naukowym – przedstawieniem teorii mediów w ujęciu znanego i uznanego socjologa niemieckiego Niklasa Luhmanna wraz z jej konkretyzacją na przykładzie analizy działania polskich mediów masowych. [...] W sumie otrzymujemy pracę ciekawa i oryginalną, rzucającą nowe i intrygujące światło na ważny problem funkcjonowania prasy w społeczeństwie rodzącej się i rozwijającej demokracji.
[Z recenzji prof. dra hab. Tomasza Goban-Klasa]
W atrtykułach "Faktu" zaobserwować można działania obronne. Skierowane są przede wszystkim przeciwko "Gazecie Wyborczej", postrzeganej jako bezpośrednia konkurencja. Pomimo że wystąpienia przeciwko Michnikowi prezentowane są jako kwestionowanie określonego modelu pracy zaangażowanej i walczącej o rząd dusz, wydaje się, że u podstaw tego rodzaju wypowiedzi leży motywacja ekonomiczna wydawcy. "Fakt" reprodukuje założenia strategii stosowanej przez prasę opiniotwórczą wobec Radia Maryja. "Gazecie Wyborczej" zarzuca więc dążenie do władzy i propagandę. Ciekawe, że bronią wymierzoną w wizerunek znów jest Radio Maryja. Następuje więc wzmocnienie pozycjonowania Radia Maryja w obrębie systemu.
[Fragment książki]
Aleksandra Wagner, socjolog, adiunkt w Zakładzie Socjologii Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego i wykładowca w Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Krakowie. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół socjologii komunikowania masowego, przemian współczesnych mediów i ich roli we współczesnych społeczeństwach. W swoich pracach zwraca szczególną uwagę na funkcjonowanie mediów w sytuacjach kryzysowych oraz na relacje między problemami społecznymi a ich medialnymi reprezentacjami. Obecnie prowadzi badania nad społecznymi reprezentacjami kryzysu energetycznego w polskich mediach.
ISBN 978-83-7688-033-4
Opis
Indeks: NOM88508745
Wydawca: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: NOM
Wydawca: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: NOM76880129
Wydawca: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: NOM76885902
Wydawca: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: NOM-60490082
Wydawca: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: NOM
Wydawca: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: BYT88587501
Wydawca: WSEiA w Bytomiu
Indeks: NOM88508814
Wydawca: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: NOM76881348
Wydawca: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: NOM76881140
Wydawca: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: NOM
Wydawca: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: NOM
Wydawca: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: NOM88508911
Wydawca: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: NOM
Wydawca: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: NOM76881690
Wydawca: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: NOM76881669
Wydawca: Zakład Wydawniczy Nomos