
Indeks: BAH
Wydawca: Wydawnictwo Bahá'í
Zamawianie
Dostawa
Indeks: BAH
Wydawca: Wydawnictwo Bahá'í
Indeks: VEGE-93278503
Wydawca: Hatteria.pl
Indeks: BAH87495343
Wydawca: Wydawnictwo Bahá'í
Indeks: BAH87495329
Wydawca: Wydawnictwo Bahá'í
Indeks: BAH
Wydawca: Wydawnictwo Bahá'í
Uszkodzenie grzbietu (ok. 0,5-centymetrowe rozdarcie na kancie). Lekkie zarysowania.
Wnętrze książki - stan bardzo dobry.
Teorię religii R. Starka I W. S. Bainbridge'a można uznać za pionierską w ramach wyłaniającego się nowego paradygmatu w socjologii religii, określanego mianem rynkowego lub ekonomicznego, gdyż swoje inspiracje czerpie również z ekonomii. (...) Jego przedstawiciele, których grono jest obecnie znacznie szersze niż w momencie powstawania teorii Starka i Bainbridge'a, uważają, że prawa ekonomii mają również zastosowanie do życia religijnego, które tworzy swoisty rynek dóbr duchowych. Podobnie jak w życiu gospodarczym, funkcjonują tam rozmaite przedsiębiorstwa, niekiedy w warunkach wolnej konkurencji, niekiedy zaś w warunkach monopolu i państwowej regulacji rynku religijnego. (...) Ilustruje to anegdota opowiedziana przez Rodneya Starka (1993) amerykańskim badaczom odwiedzającym Szwecję. W rozmowie z pastorem, który uskarżał się na słabą frekwencję na niedzielnych nabożeństwach pomimo znacznej liczby pracowników parafii działających na rzecz jej ludności, zapytał on, czy ten liczny personel bierze także udział w nabożeństwach. - Ależ w niedzielę oni mają dzień wolny od pracy - odparł oburzony pastor.
[Tadeusz Doktór]
Rodney Stark - amerykański profesor socjologii i religioznawstwa w Baylor University. Autor wielu (27) bardzo popularnych na gruncie socjologii religii książek oraz niezliczonej liczby artykułów. Współautor (z Ch. Y. Glockiem) wielowymiarowej koncepcji religijności opublikowanej w American Piety: the Nature of Religious Commitment (1970), kontynuator myślicieli zajmujących się powstaniem i rozwojem chrześcijaństwa w The Rise of Christianny (1996), ale też - być może przede wszystkim - twórca jednej z najgoręcej dyskutowanych w ostatnich dekadach teorii religii, zwanej ekonomiczną. Znany na całym świecie, tłumaczony na 15 języków, w tym na chiński, koreański i turecki.
William Sims Bainbridge – absolwent Uniwersytetu w Harvardzie, gdzie doktoryzował się w 1975 roku, obecnie pracownik National Science Foundation. Autor o szerokich zainteresowaniach, opublikował wiele artykułów i książek, w tym m.in. Social Research Methods. A Komputer Assisted Introduction (1992), The Sociology of Religious Movements (1997).
Dane szczegółowe:
Specyficzne kody
Chwilowo nie możesz polubić tej opinii
Zgłoś komentarz
Zgłoszenie wysłane
Twoje zgłoszenie nie może zostać wysłane
Napisz swoją opinię
Recenzja została wysłana
Twoja recenzja nie może być wysłana
Indeks: ANT
Wydawca: Wydawnictwo Karmelitów Bosych
Indeks: UNI24217724
Wydawca: TAiWPN Universitas
Indeks: NOM
Wydawca: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: ANT-4294-S
Wydawca: Pozostałe
Indeks: ANT
Wydawca: WAM
Indeks: ANT-2887
Wydawca: Pozostałe
Indeks: ANT
Wydawca: Pozostałe
Indeks: ANT-3772-P
Indeks: NOM6049004X/A-0.3
Wydawca: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: NOM
Wydawca: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: ANT-3140
Wydawca: Znak - Społeczny Instytut Wydawniczy
check_circle
check_circle