![FILTRACJA OLEJU, PALIWA I POWIETRZA W TŁOKOWYCH SILNIKACH SPALINOWYCH [antykwariat] FILTRACJA OLEJU, PALIWA I POWIETRZA W TŁOKOWYCH SILNIKACH SPALINOWYCH [antykwariat]](https://hatteria.pl/22359-large_default/filtracja-oleju-paliwa-i-powietrza-w-tlokowych-silnikach-spalinowych.jpg)
Indeks: BAH
Wydawca: Wydawnictwo Bahá'í
Zamawianie
Dostawa
Indeks: BAH
Wydawca: Wydawnictwo Bahá'í
Indeks: VEGE-93278503
Wydawca: Hatteria.pl
Indeks: BAH87495343
Wydawca: Wydawnictwo Bahá'í
Indeks: BAH87495329
Wydawca: Wydawnictwo Bahá'í
Indeks: BAH
Wydawca: Wydawnictwo Bahá'í
Trwałość silnika jest to jego zdolność do zachowania normatywnych wartości istotnych właściwości eksploatacyjnych w uogólnionym czasie eksploatacji. Uogólnionym czasem eksploatacji silnika może być czas astronomiczny, przepracowane motogodziny, przejechane kilometry i inne.
(...) Normatywnymi wielkościami, których wartości zmieniają się w przedziale od maksymalnych granicznych do minimalnych granicznych, mogą być np. maksymalna moc silnika, maksymalny moment silnika, maksymalna wartość ciśnienia w końcu suwu sprężania, maksymalna prędkość obrotowa i inne, zależne od intensywności starzenia na skutek tarcia, korozji, zmęczenia materiału warstwy wierzchniej, powodującego wzrost wartości luzów w układzie korbowo-tłokowym oraz rozrządu. Starzenie fizyczne tłokowego silnika spalinowego polega na tym, że podczas jego eksploatacji, w materiałach, z których są wykonane elementy poszczególnych układów, przebiegają nieodwracalne procesy fizyczne i chemiczne towarzyszące procesom trybologicznym, chemicznym, cieplnym i innym. Zanieczyszczenia płynów eksploatacyjnych sprzyjają czynnościom starzenia fizycznego głównie poprzez intensyfikowanie procesów trybologicznych. Model trybologiczny elementów silnika, np. pierścienia i gładzi cylindrów, obejmuje ich warstwy wierzchnie i rdzenie. Każdy element silnika (pierścień, sworzeń, tłok, czop, panewka) o skończonych wymiarach jest wykonany z materiału będącego ośrodkiem ciągłym. Z tego stwierdzenia wynika, że każdy element silnika jest ograniczony skończoną powierzchnią zewnętrzną, rozumianą jako geometryczny zbiór punktów oraz jako granica dwóch ośrodków ciągłych.
Uwagi: Podniszczona obwoluta, przybrudzona okładka i boki bloku.
Wnętrze książki - stan bardzo dobry minus.
Dane szczegółowe:
Chwilowo nie możesz polubić tej opinii
Zgłoś komentarz
Zgłoszenie wysłane
Twoje zgłoszenie nie może zostać wysłane
Napisz swoją opinię
Recenzja została wysłana
Twoja recenzja nie może być wysłana
Indeks: ANT-3937-P
Wydawca: Wydawnictwa Komunikacji i Łączności (WKŁ)
Indeks: ANT-1080
Wydawca: Pozostałe
Indeks: ANT-3136
Wydawca: Pozostałe
Indeks: ANT-3644
Wydawca: Wydawnictwa Naukowo-Techniczne (WNT)
Indeks: ANT-4050-L
Wydawca: Wydawnictwa Naukowo-Techniczne (WNT)
Indeks: PODR
Wydawca: Nowa Era
Indeks: ANT-2293
Wydawca: Pozostałe
Indeks: ANT-3537
Wydawca: Wydawnictwa Komunikacji i Łączności (WKŁ)
Indeks: ANT-4384-P
Wydawca: Wydawnictwa Naukowo-Techniczne (WNT)
Indeks: ANT-3513
Wydawca: Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne (PWRiL)
Indeks: ANT-1750
Indeks: ANT-3517
Wydawca: Wydawnictwa Komunikacji i Łączności (WKŁ)
Indeks: ANT-5351-P
Wydawca: Polskie Wydawnictwo Naukowe (PWN)
Indeks: ANT-2135
Wydawca: Wydawnictwa Komunikacji i Łączności (WKŁ)
Indeks: ANT-2133
Wydawca: Wydawnictwa Komunikacji i Łączności (WKŁ)
Trwałość silnika jest to jego zdolność do zachowania normatywnych wartości istotnych właściwości eksploatacyjnych w uogólnionym czasie eksploatacji. Uogólnionym czasem eksploatacji silnika może być czas astronomiczny, przepracowane motogodziny, przejechane kilometry i inne.
check_circle
check_circle