
Indeks: BAH
Wydawca: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce
Indeks: BAH
Wydawca: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce
Indeks: VEGE-93278503
Wydawca: Hatteria.pl
Indeks: BAH87495343
Wydawca: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce
Indeks: BAH
Wydawca: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce
Indeks: BAH87495381
Wydawca: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce
Publikacja analizuje wpływ muzyki francuskiej na polskie życie muzyczne w drugiej połowie XIX wieku. Prezentuje kompleksowy obraz recepcji muzyki francuskiej w Polsce w latach 1850-1914.
Werbalne dokumenty recepcji stanowią podstawę badań historii i estetyki recepcji muzycznej. Zawarty jest w nich wynik recepcji (odczytany sens i przesłanie dzieła muzycznego) i pewne informacje (jawne lub ukryte) o samym procesie recepcji.
Poddając analizie ten rodzaj dokumentów, muzykolog przywraca różnym kulturowym sensom dzieła muzycznego lub tekstu o muzyce ich wymiary historyczne, charakterystyczne dla sytuacji kulturowej "wspólnej" zarówno dla odbiorców dzieła, jak i autora danego dokumentu.
Aby dokonać charakterystyki recepcji muzyki francuskiej w Polsce w II połowie XIX wieku konieczne jest:
1) udokumentowanie obiektywnych podstaw przeżyć muzycznych stanowiących podłoże procesów recepcji, czyli potwierdzenie faktu konkretyzacji wykonawczych dzieł muzyki francuskiej w Polsce, a odnośnie do tekstów o muzyce udokumentowanie form ich obecności w polskiej kulturze,
2) ustalenie i uporządkowanie dokumentów recepcji z punktu widzenia różnych przedmiotów i postaci recepcji,
3) określenie charakterystycznych dla życia muzycznego w Polsce tendencji repertuarowych w zakresie muzyki francuskiej,
4) scharakteryzowanie właściwych polskiej kulturze przejawów popularności muzyki francuskiej i wiedzy na jej temat oraz form ich upowszechniania, które świadczą o stopniu intensywności recepcji, jej kontekstach kulturowych i zasięgu społecznym.
Wyniki realizacji tych zadań przedstawiam w niniejszej książce. Jest to pierwszy, niezbędny etap badań, który umożliwi przeprowadzenie pełnej charakterystyki sposobów i procesów recepcji muzyki francuskiej w Polsce w II połowie XIX wieku.
[fragment wstępu książki]
Opis
Specyficzne kody
Indeks: PWM12068
Wydawca: Polskie Wydawnictwo Muzyczne (PWM)
Indeks: PWM20824
Wydawca: Polskie Wydawnictwo Muzyczne (PWM)
Indeks: PWM11359
Wydawca: Polskie Wydawnictwo Muzyczne (PWM)
Indeks: PWM20697
Wydawca: Polskie Wydawnictwo Muzyczne (PWM)
Indeks: PWM
Wydawca: Polskie Wydawnictwo Muzyczne (PWM)
Indeks: ANT-PWM
Wydawca: Pozostałe
Indeks: ANT-1894
Wydawca: Polskie Wydawnictwo Muzyczne (PWM)
Indeks: PWM
Wydawca: Polskie Wydawnictwo Muzyczne (PWM)
Indeks: PWM10364
Wydawca: Polskie Wydawnictwo Muzyczne (PWM)
Indeks: MI
Wydawca: Musica Iagellonica (MI)
Indeks: ANT-4677-M
Wydawca: Polskie Wydawnictwo Muzyczne (PWM)
Indeks: PWM10907
Wydawca: Polskie Wydawnictwo Muzyczne (PWM)
Indeks: PWM11393
Wydawca: Polskie Wydawnictwo Muzyczne (PWM)
Indeks: PWM
Wydawca: Polskie Wydawnictwo Muzyczne (PWM)
Indeks: PWM9997
Wydawca: Polskie Wydawnictwo Muzyczne (PWM)
Indeks: PWM10901
Wydawca: Polskie Wydawnictwo Muzyczne (PWM)
Indeks: PWM20290
Wydawca: Polskie Wydawnictwo Muzyczne (PWM)