Podręczniki i pomoce szkolne

Ostatnie wpisy

TAŃCE MALOWANE. PODRĘCZNIK DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM Magdalena Szelc-Mays Zobacz większe

TAŃCE MALOWANE. PODRĘCZNIK DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM Magdalena Szelc-Mays

UNI24201629

Nowy produkt

Pionierski podręcznik do nauczania języka polskiego dla dzieci, który bazuje na zabawie – głównie ruchowo-wokalnych układach tanecznych – aby w ten sposób pomóc w nauczaniu i utrwalaniu nowego słownictwa.

Więcej szczegółów

Ostatnie egzemplarze!

35,00 zł

Cechy produktu

Autor Magdalena Szelc-Mays
Tytuł Tańce malowane. Podręcznik dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Wydawnictwo Universitas
Seria Język polski jako obcy, Podręczniki
Rok wydania 2004
Miejsce wydania Kraków [KR]
Numer wydania 1
Wersja językowa polska
Liczba stron 84 strony + CD
Format A-4
Oprawa miękka [MK]
ISBN/ISSN/ISMN 83-242-0162-9
Dostawa Kurier, Paczkomat, Poczta, Odbiór osobisty
Czas wysyłki do 3 dni od momentu dyspozycji wysyłki lub płatności

Więcej informacji

Na książkę składają się:
- teksty piosenek z nutami
- nagrania na CD muzyki klasycznych tańców polskich z tekstami: polonez, mazur, oberek, kujawiak, krakowiak, śląski trojak (walczyk), taniec góralski, lubelska poleczka
- wskazówki metodyczne: opis tańca i uwagi choreograficzne (podstawowe figury, kroki)
- teksty do muzyki
- kolorowa wyklejka z autentycznymi strojami oraz malowanki do kolorowania dla dzieci
- słowniczek podstawowych słów z ilustracjami 

Tańce malowane można wykorzystać na różnym poziomie edukacji kulturowej, językowej, muzycznej ucząc dzieci w różnym wieku:

dzieci najmłodsze – słuchanie, proste reagowanie ruchowe, klaskanie, tupanie, powtarzanie fragmentów rytmu, tekstu słownego, melodii, malowanie, kolorowanie, zabawy ruchowe z naśladownictwem ruchów nauczyciela i tańce integracyjne. Kształtowanie wyobrażeń muzycznych i słownych;

dzieci starsze – zabawy rytmiczno-ruchowe na tle muzyki z nagrań, nauka i śpiew piosenki, rozwój mowy i słownictwa polskiego, nauka kroków i figur tanecznych, zastosowanie proponowanych zabaw tanecznych, malowanie strojów, rozpoznawanie piosenek, tańców i strojów, nazywanie ich i kojarzenie z wiedzą o regionach i wiedzą historyczną, znajomością legend, poznawanie pojęć muzycznych, wykorzystanie materiału zawartego w podręczniku do metod aktywizujących samodzielność uczniów na przykład w sytuacjach dramowych;

młodzież – nauka kroków i figur tanecznych, wykonywanie tańców według propozycji zawartych w podręczniku. Samodzielne tworzenie pełnych układów choreograficznych z opisanych i poznanych elementów poszczególnych tańców, opracowanie suit tanecznych, inscenizacji, poszerzenie wiedzy o folklorze polskim, kulturze polskiej, wiedzy historycznej i geograficznej – związane z tym poszerzenie znajomości słownictwa gwarowego, czerpanie inspiracji do poznawanie Polski, utożsamienie się z kulturą polską, integrowanie się w grupie rówieśniczej poprzez współpracę, wspólne występy.

nauczyciele i studenci pedagogiki – korzystanie z podręcznika jako materiału uzupełniającego – muzycznego, słownego, metodyczno-repertuarowego do pracy z dziećmi, tworzenie planów lekcji urozmaiconych o taniec, zabawę i piosenkę.

Spis treści

WSTĘP

Część I

Polonez

Chodzony

Krakowiaczek ci ja

Hej, od Krakowa jadę

Krakowiak

Idzie Maciek

Ostatni mazur

Matuś moja, matuś

Oberek

Kujawiak

Ja Kujawiak, ty Kujawiak

W murowanej piwnicy

Hej, bystra woda

Zachodzi słoneczko

Trojak

Polka/Polka lubelska

Część II

Propozycje wykorzystania materiałów zebranych w książce

WPROWADZENIE

Polonez

Krakowiak

Mazur

Oberek

Kujawiak

Tańce góralskie

         taniec góralski

         taniec zbójnicki

Walczyk śląski

Trojak

Poleczka

BIBLIOGRAFIA

Opinie

Napisz opinię

TAŃCE MALOWANE. PODRĘCZNIK DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM Magdalena Szelc-Mays

TAŃCE MALOWANE. PODRĘCZNIK DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM Magdalena Szelc-Mays

Pionierski podręcznik do nauczania języka polskiego dla dzieci, który bazuje na zabawie – głównie ruchowo-wokalnych układach tanecznych – aby w ten sposób pomóc w nauczaniu i utrwalaniu nowego słownictwa.

Śledź nas na Facebooku