Językoznawstwo i translatologia

Nowy STYLE KOMUNIKACYJNE [JAK39] Zobacz większe

STYLE KOMUNIKACYJNE [JAK39]

TER61678038

Nowy produkt

38,00 zł brutto

Cechy produktu

Autor Style komunikacyjne
Redakcja Aleksandra Knapik, Aleksandra Misior-Mroczkowska. Piotr Chruszczewski, Władysław Chłopicki
Wydawnictwo Tertium
Seria Język a komunikacja 39
Rok wydania 2017
Miejsce wydania Kraków
Numer wydania 1
Wersja językowa polska
Liczba stron 237
Format A-5
Oprawa miękka
ISBN/ISSN/ISMN 978-83- 61678-03- 8
Czas wysyłki do 3 dni od momentu dyspozycji wysyłki lub płatności

Więcej informacji

Trzydziesty dziewiąty tom monograficzny z serii Język a komunikacja zabiera czytelnika w ciekawą podróż po wybranych stylach komunikacyjnych, tak jak je można odczytać w komunikacji publicznej, jak i prywatnej, w komunikacji poprzez przekład, jak i w szeroko rozumianej komunikacji międzykulturowej, zwłaszcza odbywającej przez mediację języka angielskiego jako lingua franca. Mimo że dyskurs z natury rzeczy komunikuje, można by się zastanawiać, czy istnieją style niekomunikacyjne i szukać ich na przykład w dyskursie
artystycznym, który nie zawsze wymaga rozumienia, jak podkreślili to uczestnicy dyskusji panelowej na temat stylów komunikacyjnych, która odbyła się w trakcie naszej dziewiątej konferencji „Język trzeciego tysiąclecia" w Krakowie w roku 2016.


Dyskusja ta została opublikowana w wolnym dostępie przez Półrocznik Językoznawczy Tertium (www.journal.tertium.edu.pl) w jego numerze 2.1 (2017).


Spis treści:

 

Słowo wstępne

Część I Styl komunikacji publicznej

 

  • Katarzyna Siewert-Kowalkowska-Polszczyzna w komunikacji administracji publicznej z obywatelem na przykładzie tekstów o Funduszach Europejskich
  • Agnieszka Przybyła-Wilkin-Kierunki rozwoju polskich tekstów łatwych do czytania
  • Sonia Gembalczyk-Elementy organizacji przestrzeni w komunikacji urzędnika z klientem
  • Agnieszka Kulczyńska-Rejestry i style językowe w przytoczeniu dziennikarskim jako środek budowania bliskości lub dystansu
  • Małgorzata Pachowicz-Kreatywność i tradycja stylów w wypowiedziach internautów o werdykcie jury Konkursu Chopinowskiego
  • Agata Rębkowska-Procesy nominacyjne w polskiej prasie. Na przykładzie przemówienia premier Beaty Szydło w Parlamencie Europejskim
  • Anna Barańska-Szmitko-Różnorodność stylistyczna i jej możliwości komunikacyjne w wypowiedzi felietonowej
  • Elżbieta Pawlikowska-Asendrych-„Deutsch-deutsche Reisefreiheit" - formy komunikacyjne w niemieckim dyskursie dziennikarskim

 Część II Styl komunikacji prywatnej i edukacyjnej

 

  • Jadwiga Cook-Komunikacja w rodzinie dwujęzycznej
  • Marta Falkowska-Czy kobiety są „bardziej empatyczne"? W poszukiwaniu wyznaczników empatii w języku
  • Grzegorz Grzegorczyk-Uczenie się jako nadawanie sensów i znaczeń, czyli komunikacja w edukacji spersonalizowanej w ujęciu enaktywistycznym

 

Część III Styl komunikacyjny w przekładzie

 

  • Katarzyna Tymoszuk-Korekty i przesunięcia stylistyczne w procesie tłumaczenia kabinowego
  • Ewa Kościałkowska-Okońska-Tłumacz wobec wyzwań komunikacyjnych: język tekstów medycznych a oczekiwania odbiorcy
  • Tomasz P. Górski- stylistyce recenzji przekładów literatury pięknej

 

Część IV Styl komunikacji międzykulturowej

 

  • Ewa Rusek-Europa a Turcja - perspektywy komunikacji międzykulturowej
  • Dorota Rygiel-Swój czy obcy? Postrzeganie odmienności kulturowej z perspektywy polskiej i hiszpańskiej młodzieży akademickie
  • Agnieszka Dzięcioł-Pędich-Rola podręczników do języka angielskiego biznesowego w rozwijaniu interkulturowej kompetencji komunikacyjnej

 

Noty o Autorkach i Autorach

 

Abstracts with keywords

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

STYLE KOMUNIKACYJNE [JAK39]

STYLE KOMUNIKACYJNE [JAK39]

Śledź nas na Facebooku