• przez:
    - koszyk (z rejestracją lub bez)
    - e-mail (z podaniem nr telefonu)
    - whatsapp (na stronie produktu)
  • - Kurier Pocztex: 15 zł
    - Paczkomaty Inpost: 18 zł
    *Płatność przy odbiorze: dopłata 5 zł

    - Odbior osobisty w Krakowie: 0 zł

Indeks: BAH

Marka: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce

BAHA'U'LLAH I NOWA ERA. WPROWADZENIE DO WIARY BAHA'I J.E. Esselmont

(4)
Książka Baha'u'llah i Nowa Era przetłumaczona została na język polski przez Lidię Zamenhof, córkę znanego twórcy międzynarodowego języka Esperanto. Zetknąwszy się po raz pierwszy z wiarą baha'i podczas Światowego Kongresu Esperantystów, została ona później gorącym wyznawcą tej wiary, stając się prawdopodobnie pierwszą bahaitką w Polsce.
5,00 zł
Więcej

Indeks: VEGE-93278503

Marka: Hatteria.pl

ZWIERZĘCY BRACIA. ROZWAŻANIA O ETYCZNYM ŻYCIU Edgar Kupfer-Koberwitz

(1)
"Zwierzęcy bracia" to refleksja na temat życia etycznego i jednocześnie namiętny apel przeciwko obojętnemu i okrutnemu traktowaniu zwierząt, napisany ponad 70 lat temu przez byłego więźnia obozu koncentracyjnego w Dachau, wegetarianina Edgara Kupfer-Koberwitza. Dodatkowy kod rabatowy dostępny na stronie: www.infovege.com
25,00 zł
Więcej
Wszystkie bestsellery
MUZYKA FRANCUSKA W POLSCE W II POŁOWIE XIX WIEKU Małgorzata Woźna-Stankiewicz
  • MUZYKA FRANCUSKA W POLSCE W II POŁOWIE XIX WIEKU Małgorzata Woźna-Stankiewicz

MUZYKA FRANCUSKA W POLSCE W II POŁOWIE XIX WIEKU Małgorzata Woźna-Stankiewicz

MI70990800

Publikacja analizuje wpływ muzyki francuskiej na polskie życie muzyczne w drugiej połowie XIX wieku. Prezentuje kompleksowy obraz recepcji muzyki francuskiej w Polsce w latach 1850-1914.

29,00 zł
Brutto
Ilość

Opis

Werbalne dokumenty recepcji stanowią podstawę badań historii i estetyki recepcji muzycznej. Zawarty jest w nich wynik recepcji (odczytany sens i przesłanie dzieła muzycznego) i pewne informacje (jawne lub ukryte) o samym procesie recepcji.

Poddając analizie ten rodzaj dokumentów, muzykolog przywraca różnym kulturowym sensom dzieła muzycznego lub tekstu o muzyce ich wymiary historyczne, charakterystyczne dla sytuacji kulturowej "wspólnej" zarówno dla odbiorców dzieła, jak i autora danego dokumentu.

Aby dokonać charakterystyki recepcji muzyki francuskiej w Polsce w II połowie XIX wieku konieczne jest:

1) udokumentowanie obiektywnych podstaw przeżyć muzycznych stanowiących podłoże procesów recepcji, czyli potwierdzenie faktu konkretyzacji wykonawczych dzieł muzyki francuskiej w Polsce, a odnośnie do tekstów o muzyce udokumentowanie form ich obecności w polskiej kulturze,

2) ustalenie i uporządkowanie dokumentów recepcji z punktu widzenia różnych przedmiotów i postaci recepcji,

3) określenie charakterystycznych dla życia muzycznego w Polsce tendencji repertuarowych w zakresie muzyki francuskiej,

4) scharakteryzowanie właściwych polskiej kulturze przejawów popularności muzyki francuskiej i wiedzy na jej temat oraz form ich upowszechniania, które świadczą o stopniu intensywności recepcji, jej kontekstach kulturowych i zasięgu społecznym.

Wyniki realizacji tych zadań przedstawiam w niniejszej książce. Jest to pierwszy, niezbędny etap badań, który umożliwi przeprowadzenie pełnej charakterystyki sposobów i procesów recepcji muzyki francuskiej w Polsce w II połowie XIX wieku.

[fragment wstępu książki]

Szczegóły produktu
MI70990800

Opis

Tytuł
Muzyka francuska w Polsce w II połowie XIX wieku
Podtytuł
Analiza dokumentów jako podstawa źródłowa do badań nad recepcją
Autor
Małgorzata Woźna-Stankiewicz
Wydawnictwo
MI-Musica Iagellonica
Miejsce wydania
Kraków (Małopolska)
Rok wydania
1999
Seria
Acta Musicologica Universitatis Cracoviensis
Format
B-5
Oprawa
MK-miękka
Liczba stron
367
Wersja językowa
polska
ISBN/ISSN/ISMN
83-7099-080-0
EAN/UPC
9788370990800
Stan
nowy
Uwagi
Końcówka nakładu. Przybrudzenia bloku książki. Minimalne uszkodzenia okladek na rogach. Stan w środku: bardzo dobry
Czas wysyłki
3 -5 dni od momentu dyspozycji wysyłki lub płatności
GPSR
Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024

Specyficzne kody

UPC
978837099080
EAN13
9788370990800
Komentarze (0)
Oceń
20 innych produktów w tej samej kategorii:

Indeks: PWM7062

Marka: Polskie Wydawnictwo Muzyczne (PWM)

GAMY I PASAŻE NA SKRZYPCE. CZĘŚĆ 1

(0)
Podręcznik przeznaczony dla uczniów na początkowym etapie nauki gry na skrzypcach i pomaga w opanowaniu podstawowych umiejętności technicznych, takich jak: Gra gam i pasaży w 1 pozycji Prawidłowa artykulacja Koordynacja rąk Intonacja Materiał usystematyzowany w logiczny sposób, ułatwiający naukę, pozwalający stopniowo rozwijać umiejętności ucznia. Celem...
30,00 zł
Więcej

Indeks: PWM9997

Marka: Polskie Wydawnictwo Muzyczne (PWM)

NAJPIĘKNIEJSZY WIENIAWSKI NA SKRZYPCE I FORTEPIAN

(0)
Utwory zawarte w niniejszym zbiorze to jedne z najbardziej efektownych i pięknych sporód kompozycji na skrzypce i fortepian Henryka Wieniawskiego (jedynie Trzy kaprysy pochodzące z op. 10 i 18 z partią fortepianową zaaranżowaną przez Z. Jahnkego w oryginale przeznaczone są na skrzypce solo lub solo z towarzyszeniem drugich skrzypiec). Zbiór składa się z...
39,00 zł
Więcej

Indeks: PWM9719

Marka: Polskie Wydawnictwo Muzyczne (PWM)

PTASZARNIA NA SKRZYPCE I FORTEPIAN Antoni Cofalik, Janina Garścia

(0)
Trzy miniatury na skrzypce i fortepian Ptaszarnia to nieoceniona pomoc dla uczniów szkoły muzycznej I stopnia. Zawarte w zbiorze przykłady to studia wybranych problemów technicznych, z którymi styka się uczeń już na pierwszym etapie nauki. Partia fortepianu w niniejszym cyklu przeznaczona jest dla nieco bardziej zaawansowanych uczniów szkoły I stopnia.
22,00 zł
Więcej

Śledź nas na Facebooku