
Indeks: BAH
Marka: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce
Indeks: BAH
Marka: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce
Indeks: VEGE-93278503
Marka: Hatteria.pl
Indeks: BAH87495343
Marka: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce
Indeks: BAH
Marka: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce
Indeks: BAH87495381
Marka: Narodowe Zgromadzenie Duchowe Bahaitów w Polsce
Poszczególne teksty stanowią prezentację analiz dokonywanych w ramach tradycji intelektualnej różnych specjalności i subdyscyplin socjologicznych oraz innych nauk społecznych (filozofii, historii, kulturoznawstwa, psychologii, filologii).
Ideą spajającą wszystkie teksty są trzy hasła, będące jednocześnie tytułem książki: tożsamość, nowoczesność, stereotypy.
Wyznaczające obszar dociekań poznawczych pojęcia „tożsamości”, „stereotypów”, „nowoczesności” różnią status ontologiczny i zakresy semantyczne. Najszersza znaczeniowo jest „nowoczesność” (używana przez autorów zamieszczonych tekstów również w formułach późnej, zradykalizowanej nowoczesności czy ponowoczesności), która stanowi, mniej lub bardziej wyraźnie zaznaczony, kontekst społeczno-kulturowy większości rozważań. Nowoczesność w omawianym ujęciu jest więc pojmowana zarówno jako zjawisko o charakterze przestrzenno-czasowym, posiadającym określone właściwości, ale także jako pewna rama konceptualna, przez pryzmat której dokonuje się opisu i analizy problemów społecznych. Z oczywistych względów refleksja obecna w tomie dotyczy głównie dynamiki przeobrażeń tożsamościowych obserwowanych aktualnie w życiu społecznym, choć wątek ten nie wyczerpuje spektrum zjawisk identyfikowanych ze współczesnością.
(fragment Wstępu, s.8)
Na publikację składają się, oprócz wstępu, dwadzieścia trzy artykuły uporządkowane w trzech częściach książki, przy czym dodatkowo część pierwsza składa się z trzech, a część druga z dwóch rozdziałów. Wyróżnione części odnoszą się do trzech elementów składowych tytułu: tożsamość, nowoczesność, stereotypy. Poszczególne teksty stanowią prezentację analiz dokonywanych w ramach tradycji intelektualnej różnych specjalności i subdyscyplin socjologicznych oraz innych nauk społecznych (filozofii, historii, kulturoznawstwa, psychologii, filologii). Znajdziemy wśród nich artykuły o charakterze teoretycznym, inne oparte są na badaniach empirycznych, dokonywanych w różnych tradycjach badawczych. Ideą spajającą wszystkie teksty są trzy hasła, będące jednocześnie tytułem książki: tożsamość, nowoczesność, stereotypy.
Opis
Indeks: ANT-1776
Marka: Instytut Wydawniczy PAX
Indeks: ANT-1967
Marka: Pozostałe
Indeks: NOM
Marka: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: NOM76881089
Marka: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: NOM12307858
Marka: Zakład Wydawniczy Nomos
Indeks: MI70990886
Marka: Musica Iagellonica
Indeks: ANT-3336
Marka: Pozostałe
Indeks: BYT88587021
Marka: WSEiA w Bytomiu
Indeks: ANT-2451
Marka: TAiWPN Universitas